- FAQ home
- Voor de reis
- Speciale assistentie tijdens de vlucht (TUI fly)
- Soorten assistenties
Soorten assistenties
Passagiers met beperkte mobiliteit kunnen beroep doen op assistentie op de luchthaven van vertrek en aankomst en tijdens de vlucht. Indien passagiers assistentie wensen, wordt aangeraden dit bij te boeken op moment van reservering, of zo snel mogelijk nadien door ons te contacteren. Deze assistenties zijn steeds gratis.
Er zijn verschillende soorten assistenties beschikbaar voor personen met beperkte mobiliteit. Daarom is het steeds noodzakelijk om de correcte informatie door te geven.
De meest voorkomende assistenties zijn:
- WCHR: reizigers die assistentie nodig hebben om de lange afstanden te overbruggen, maar zelfstandig kunnen wandelen en trappen oplopen.
- WCHS: reizigers die zelfstandig kunnen stappen maar hulp nodig hebben met trappen.
- WCHC: reizigers die volledig immobiel en rolstoelgebonden zijn. Deze personen moeten over een eigen rolstoel beschikken en worden begeleid tot aan hun zitplaats op het vliegtuig.
Andere mogelijkheden tot assistentie zijn:
- Begeleiding voor slechtzienden en/of slechthorenden: reizigers worden begeleid tot aan hun zitplaats. Deze personen kunnen ook steeds reizen met een hulp- of geleide hond.
- Begeleiding voor reizigers met een leer- of cognitieve stoornis.
- Meet & Assist: begeleiding voor reizigers die hulp nodig hebben om hun weg te vinden op de luchthaven (vb eerste vliegreis, analfabeet, moeder met kleine kinderen)
Op Brussels Airport wordt assistentie verzorgd door Axxicom Airport Caddy. Graag je bij vertrek aanmelden bij de helpdesk in de vertrekhal, of aan de incheckbalie, uiterlijk 2 uur voor vertrek.
Het is tevens mogelijk om een medewerker op te roepen om je te begeleiden vanaf de parking, via een van de praatpalen. Deze vind je op volgende locaties:
- Parking P3 Holiday op level 2 (vertrek)
- Het busstation op platform C
- aan de liften aan het treinperron.
Op alle andere luchthavens dient je zich te wenden tot de hostess of de afhandelingsmaatschappij aan de incheckbalie.
U kunt assistentie bijboeken op het moment van reservering.
Heb je reeds een reservering, ga naar de rubriek "Contact" op onze website om ons te contacteren.
Go back to the FAQ home
Er zijn verschillende soorten assistenties beschikbaar voor personen met beperkte mobiliteit. Daarom is het steeds noodzakelijk om de correcte informatie door te geven.
De meest voorkomende assistenties zijn:
- WCHR: reizigers die assistentie nodig hebben om de lange afstanden te overbruggen, maar zelfstandig kunnen wandelen en trappen oplopen.
- WCHS: reizigers die zelfstandig kunnen stappen maar hulp nodig hebben met trappen.
- WCHC: reizigers die volledig immobiel en rolstoelgebonden zijn. Deze personen moeten over een eigen rolstoel beschikken en worden begeleid tot aan hun zitplaats op het vliegtuig.
Andere mogelijkheden tot assistentie zijn:
- Begeleiding voor slechtzienden en/of slechthorenden: reizigers worden begeleid tot aan hun zitplaats. Deze personen kunnen ook steeds reizen met een hulp- of geleide hond.
- Begeleiding voor reizigers met een leer- of cognitieve stoornis.
- Meet & Assist: begeleiding voor reizigers die hulp nodig hebben om hun weg te vinden op de luchthaven (vb eerste vliegreis, analfabeet, moeder met kleine kinderen)
Op Brussels Airport wordt assistentie verzorgd door Axxicom Airport Caddy. Graag je bij vertrek aanmelden bij de helpdesk in de vertrekhal, of aan de incheckbalie, uiterlijk 2 uur voor vertrek.
Het is tevens mogelijk om een medewerker op te roepen om je te begeleiden vanaf de parking, via een van de praatpalen. Deze vind je op volgende locaties:
- Parking P3 Holiday op level 2 (vertrek)
- Het busstation op platform C
- aan de liften aan het treinperron.
Op alle andere luchthavens dient je zich te wenden tot de hostess of de afhandelingsmaatschappij aan de incheckbalie.
U kunt assistentie bijboeken op het moment van reservering.
Heb je reeds een reservering, ga naar de rubriek "Contact" op onze website om ons te contacteren.