- FAQ home
- Op de bestemming
- Reisleiding
- Wat moet ik doen als er iets niet naar wens loopt tijdens mijn vakantie?
Wat moet ik doen als er iets niet naar wens loopt tijdens mijn vakantie?
Bij TUI doen we er alles aan zodat je kan genieten van een zorgeloze vakantie. Mocht je echter toch opmerkingen of problemen hebben, dan vragen wij je om volgende stappen (in volgorde) te ondernemen:
1) Contacteer de receptie van jouw verblijf. Vaak kan men ter plaatse het probleem meteen verhelpen.
2) Indien er reisleiding aanwezig is, kan je je ook wenden tot onze TUI-host(ess).
3) Indien er geen TUI-host aanwezig is, aarzel niet om contact op te nemen met onze Nederlandstalige digitale reisleiding via de TUI app, het online contactformulier of via SMS. Noodgeval? Ook dan kan je onze Nederlandstalige TUI medewerkers 24/7 telefonisch bereiken. De exacte contactgegevens vind je terug in de reisdocumenten. Neem deze documenten dus zeker mee op reis en sla het telefoonnummer vast op in je telefoon.
4) Indien er geen oplossing is gevonden, dan kan je na retour zo snel mogelijk (en bij voorkeur binnen de 30 kalenderdagen) jouw klacht overmaken via 'Mijn TUI' of via jouw reisagent. Zeker op te nemen in de correspondentie:
- Een kopie van de schriftelijke melding ter plaatse
- Bewijsmateriaal (foto's, kosten,...)
Voor de behandeling van elk probleem heb je jouw reserveringsnummer nodig.
*In geval je een autovakantie, skivakantie of een citytrip reserveerde is er geen TUI host(ess) of lokale agent ter plaatse aanwezig dus neem je direct contact op met de permanente telefoonservice. De 24/7 Nederlandstalige digitale service is ook bij deze vakanties niet beschikbaar en kan je geen bericht sturen in de app.