Info over Sol Nessebar Bay
Sol Nessebar Bay behoort tot het mooie Sol Nessebar Beach Resort waarvan sommige faciliteiten gemeenschappelijk zijn. Dit gezellige familiehotel ligt aan een van de mooiste schiereilandjes Nessebar, dat zeker een bezoekje waard is (op 30 minuten wandelen).
Faciliteiten
- Night Club (vanaf 1/7)
- Shop
- Wifi (gratis) in een deel van het resort
Restaurants & bars
- Zie All In
- Hoofdrestaurant met terras (maaltijden in buffetvorm)
- Lobbybar, poolbar, bar (juni- half sept.)
- In Sol Nessebar Resort: paellarestaurant (juni-half sept.), Italiaans restaurant (half mei - eind sept.), Spaans restaurant (juni-eind sept.), Japanse bar (juni-begin sept.), biergarten (half mei-eind sept.)
- Deftige kledij vereist tijdens het avondmaal
Sport & ontspanning
- Zoetwaterzwembad, kinderbad met glijbaan, zonneterras
- Gratis ligzetels en parasols aan het zwembad en het privéstrand
- Gratis handdoekenservice
- Overdekt zwembad
- Gratis: zie All In
- Betalend: 3 tennisterreinen (met verlichting), tennislessen, minigolf, biljart, tafelvoetbal, fietsverhuur, spacentrum met diverse behandelingen, watersporten, springkasteel, mini-karting, mini-bowling
Verblijf:
Alle kamers beschikken over badkamer (douche in bad, haardroger), tapijt, individuele airco, telefoon, wifi (gratis), satelliet-tv, koelkast, safe (betalend) en balkon of terras
Standaardkamer (2-3 pers. / 2 volw.+2 kind.) met zicht op het park (type 20)
Kamer met zeezicht (2-3 pers. / 2 volw.+2 kind.) (type 21)
Familiekamer (4 pers. / 2 volw.+2 kind. / 2 volw.+3 kind. / 2 volw. + 4 kind. / 3 volw.+1 kind / 3 volw.+2 kind. / 4 volw.+2 kind) = 2 communicerende kamers met zeezicht (type 22)
Eén persoon in dubbele kamer, op aanvraag (type 29)
Eenouderkamer (1 volw.+1 kind / 1 volw.+2 kind.), zonder toeslag, op aanvraag (type 26)
Promokamer (2-3 pers. / 2 volw.+2 kind.) (type 25)
- Kinderbedje (0-2 jaar) gratis (niet mogelijk bij maximale bezetting)
- 287 kamers
Minisplash
- 1 kids miniglijbanenpark (diepte zwembad 40-100 cm, vanaf 4 jaar, beschikbaar tussen eind mei-half sept.)
Onze mening: ☀☀☀☀
Troeven
- Aan een van de mooiste schiereilanden
- Omgeven door een mooie, groene tuin
- Uitstekend familieresort
- Op 2,5 km van Nessebar
- Op 50 m van het strand
- Interessante vroegboekkorting
- TUI laagsteprijsgarantie
- Luchthavenvervoer met Billo
- 1 stuk bagage gratis per persoon
Ligging
Op 50 m van het zandstrand
Op 2,5 km van Nessebar
Op 7 km van Sunny Beach
Bushalte voor het hotel
Op ± 30 km van de luchthaven (transfer heen en terug inbegrepen)
All In
- Ontbijt, middag- en avondmaal in buffetvorm
- Bulgaarse thema-avonden (2x/week)
- Water, frisdranken, lokale wijn en bier van 't vat tijdens het middag- en avondmaal
- Sushi (20-22u.)
- Avondmaal in het Italiaans restaurant (1x/week)
- Tapas en cocktails (20-22.30u.)
- Snacks (10-17u.)
- Paëlla (12-16u.)
- Panini (11-15u.)
- IJs (10-16.30u.)
- Cake (11-17u.)
- Koekjes (15-18u.)
- Snacks in de biergarten (11-18.30)
- Middernachtsnack (22-23u.)
- Selectie van lokale alcoholische en niet-alcoholische dranken (10-23u.)
- Omnisportterrein (volleybal, basketbal, voetbal)
- Fitness
- Toegang tot het aquapark (juni-september)
- Animatie overdag (boccia,...) en 's avonds
- Miniclub (4-12 jaar) met kinderkasteel, kinderbad en waterglijbanen
Kies het kamertype en vakantiepakket voor je hele reisgezelschap in Sol Nessebar Bay


Sol Nessebar Bay
26 klantenbeoordelingen
Uitstekend
- Kamer 8,2
- Eten & drinken 8,7
- Ligging 8,2
- Service 8,2
- Hygiëne 8,6
7
Familie jonge kinderen
23/09/2019
Raar gevoel- vakantiesfeer verpest
Het hotel dat we geboekt hadden bleek in ons weekend reeds te sluiten. Gedurende enkele dagen waren werkmannen de zetels parasols en andere accommodatie reeds aan het wegzetten terwijl wij van rust en de zon wilden genieten. Van animatie voor de kinderen was er ook niet veel sprake meer. Alle kraampjes (bv ijs)waren reedsdicht. Het internet in het hotel trok op niks. We hadden de indruk dat we ze aan wachten waren tot we weg waren . Het eten was goed.
- Kamer 7,0
- Eten & drinken 8,0
- Ligging 8,0
- Service 7,0
- Hygiëne 7,0
10
Koppel
14/09/2019
Hotel Sol Nessebar bay
Een net en aangenaam familiehotel , lekker en gevarieerd eten . Personeel heel vriendelijk , beetje probleem met de taal .
- Kamer 9,0
- Eten & drinken 10,0
- Ligging 9,0
- Service 10,0
- Hygiëne 9,0
7
Familie oudere kinderen
09/09/2019
Over het algemeen goed enkel aankomst s'avonds enkel oudbrood en beetje kaas en geen enkele uitleg
- Kamer 7,0
- Eten & drinken 7,0
- Ligging 7,0
- Service 7,0
7
Koppel
06/09/2019
Net maar verouderde kamer.
- Kamer 8,0
- Eten & drinken 9,0
- Ligging 9,0
- Service 8,0
- Hygiëne 8,0
9
Familie oudere kinderen
02/09/2019
Sol nessebar resort.
Het is een super resort, het eten is zeer goed, veel keuze en variatie. Ze zijn er steeds vriendelijk, is netjes. En top animatie team. Zijn er al voor de 4de maal geweest, en volgend jaar terug.
- Kamer 9,0
- Eten & drinken 9,0
- Ligging 9,0
- Service 9,0
- Hygiëne 9,0
8
Familie jonge kinderen
20/08/2019
sol nessebar bay hotel
Ik ben 52 jaar en heb al zeer veel vakantie genoten in het belgenland. Door mijn oudste zoon heb ik mij laten overtuigen om eens met het vliegtuig een ander land te bezoeken. Over het hotel heb ik niks dan lof te vertellen. De mensen waren aan het onthaal zeer behulpzaam en enorm vriendelijk , niets was hen teveel om hen iets te vragen. De opvolging van het reinigen van beddegoed en onderhoud van de kamers was uitmuntend. Evenals de verschillende standen rond het hotel was alles TOP. Vooral de netheid waar zeer punctueel word mee omgegaan is een geruststelling , nog nooit zag ik een dergelijk prachtig georganiseerd hotel. Als gasten hadden wij alles naar onze zin. Ik gaf een 8 voor het hotel omdat er een ENORM SLECHT beheer is van de dokter daar aanwezig. Ons kleinkindje van 18 maanden ( Fé )zat plots met gespreide mond en open ogen in haar stoeltje. De papa is er meteen mee naar het onthaal gelopen , die op hun beurt meteen de dokter opbelden. Wij zelf zijn gestart met de reanimatie. Ons kleinkindje was terug bij bewustzijn toen de dokter als een toerist aankwam. Zelfs het hotel personeel was niet te spreken over de snelheid van de dokter. kleine fé werd met de dienst 112 naar een verpleegpost gebracht , met die dokter mee !!. ondertussen hadden wij contact met het ziekenhuis in Belgie. We hebben Fé op tijd kunnen weghalen in die verpleegpost. Zeer lovenswaardig was de opvolging van Mathijs die luttele momenten later zijn zituurtje had in het hotel , ook zijn manager Johan kwam ter plaatse. De steun die wij van deze 2 mensen kregen is met geen pen te beschrijven. Ik stuur deze mail omdat we zelfs nu nog steeds deze twee mensen een zeer warm hart toedragen. Wij hadden hen graag bedankt met een kado voor de prachtig opvang en kommer en begeleiding van ons , maar weten niet meteen hoe we iets tot bij hen kunnen krijgen aangezien we geen gegevens van hen hebben. Mss kunnen we hen danken via Tui , waar zij trouwens voor werken. Proficiat Tui met zo een prachtige mensen
- Kamer 10,0
- Eten & drinken 10,0
- Ligging 10,0
- Service 10,0
- Hygiëne 10,0
8
Familie jonge kinderen
25/07/2019
Sol Nessebar bay
Het hotel was in orde. Beperkte warme groenten bij het buffet (vaak maar 1 warme groente) tov het ruime aanbod aan vlees, vis, aardappelen, friet, spaghetti en rijst. Heel erg lekkere mayonaise. Kamers basic, algemeen onderhoud van de gebouwen was niet zo goed. Het waterpark is TOP! Beperkte openingsuren maar voldoende andere zwemmogelijkheden. Geen ligzetels op het strand zelf, maar dat stoort niet. Er is voldoende ligruimte op het eerste en tweede platform. Qua aanbod eten overdag in orde, verschillende keuzes en correcte uren. (Je krijgt bij aankomst een duidelijk overzicht van wat wanneer en waar te verkrijgen is) Qua dranken is er ook voldoende keuze. Niet aan elke toog is elke cocktail verkrijgbaar maar is in orde. Ook alcoholvrije cocktails te verkrijgen, leuk voor de kids en als afwisseling voor de volwassenen. Iets te weinig ligzetels aan de zwembaden naar onze mening. Er is verbod op het reserveren van ligzetels, doch ... jammer dat er zoveel egoïsten zijn. Ook staat er een dresscode vermeld voor het restaurant, deze wordt niet gehandhaafd wat jammer is. Hierdoor heb je meer een kantine gevoel in het restaurant dan gezellig tafelen op vakantie. Eens per week mag je reserveren bij het Italiaans restaurant, zeker een aanrader!!!! Ook de donuts zijn enorm lekker! (Verkrijgbaar in de voormiddag) paella ook een aanrader. Het animatie team is in orde, hun shows zijn leuk en mooi om naar te kijken. Heel ONVRIENDELIJKE mensen. (Bulgaren in het algemeen) gelukkig zijn er enkele personeelsleden die wel reageren als je zelf vriendelijk bent. We hebben een leuke vakantie gehad, ook de kinderen hebben zich reuze geamuseerd.
- Kamer 5,0
- Eten & drinken 9,0
- Ligging 8,0
- Service 8,0
- Hygiëne 7,0
7
Familie oudere kinderen
23/07/2019
3 hotels = 1
Eigenlijk zijn dit geen 3 aparte hotels maar 1 groot hotel met aparte ingangen. Hierdoor was het toch drukker dan verwacht. De zwembaden zijn wel apart en dat is oke. Wel moet je soms vlug zijn om een bed te bemachtigen. Iedereen reserveert ; ook als ze de hele dag naar het aquapark gaan. Het strand is echt ondermaats. Een smalle strook waarbij de naburige hotels dit vol stoelen hebben gezet. Een strandwandeling zit er dus niet in. Bovendien is het strand fel vervuild met olie ! Vies en stinkt ; ook een beetje in het zeewater. Heel spijtig. De zonneterrassen zijn goed maar je kan je kinderen in de zee er niet in het oog houden. Uitgebreide all-in , altijd wel iets te eten. Door de drukte meestal wel lang aanschuiven. Aquapark en zwembad : te koud water. Aquapark : te druk en er hangt niet uit welke voorwaarden er zijn om ergens in te mogen , gevolg : teleurstelling als de kids ergens niet ln mogen. Kamers en hygiëne zijn goed. Op een gegeven moment kregen we slechts 1 grote handdoek ipv 3. Geen idee waarom. Eten : meer dan voldoende, in het begin een beetje zoeken wat lekker is en wat niet. De houding van het personeel dat de valiezen naar boven doet ( niet op mijn vraag ) is echt NOK. Ze blijven in de kamer staan tot je geld geeft ! Tui moet beter communiceren over de plaats van bijenkomst bij aankomst. Doordat er 3 hotels zijn met ieder een receptie, is dit niet duidelijk ; bv definiëren receptie palace.
- Kamer 8,0
- Eten & drinken 8,0
- Ligging 8,0
- Service 7,0
- Hygiëne 8,0
10
Familie jonge kinderen
23/07/2019
Kamer voor drie personen was perfekt en buiten de deur van de badkamer die nipt was voor de rolstoel.
Toch kozen we voor die kamer boven een invalide kamer. De gewone kamer vonden wij beter en gezelliger. Alles werdt proper onderhouden..
- Kamer 10,0
- Eten & drinken 9,0
- Ligging 10,0
- Service 10,0
- Hygiëne 10,0
7
Koppel
22/07/2019
Sol nessebar bay
Algemeen heel goed. Eten een beetje te droog. Heel net hotel
- Kamer 9,0
- Eten & drinken 7,0
- Ligging 9,0
- Service 8,0
- Hygiëne 9,0
Bulgarije
Meer informatie over BulgarijeBurgas
Meer informatie over BurgasWeer

8.2