Info over Rio Playa Blanca
Hotel Rio Playa Blanca ligt in een rustig gedeelte van Playa Blanca en is ideaal voor een ontspannen vakantie op Lanzarote. De meeste kamers bevinden zich in mooie bungalows die verspreid liggen in een tuin met palmbomen. Er heerst een aangename sfeer en het animatieteam organiseert leuke activiteiten voor de hele familie.
Faciliteiten
- Kinderspeeltuin
- Theater
- Wasservice
- Wifi (gratis) in het hele resort
Restaurants & bars
- Zie All In
- Hoofdrestaurant (maaltijden in buffetvorm, showcooking)
- Amerikaans restaurant
- Italiaans restaurant
- Sports bar, lobbybar en chill out, theaterbar, poolbar
Sport & ontspanning
- Zoetwaterzwembad (verwarmd), semi-olympisch zwembad (verwarmd), kinderbad, zonneterras met gratis ligzetels en parasols, tuin
- Gratis handdoekenservice (mits waarborg)
- Gratis: zie All In
- Betalend: massages en schoonheidsbehandelingen (vanaf 18 jaar)
Minisplash:
- Kids waterspuitpark
Verblijf:
Alle kamers beschikken over badkamer (douche, haardroger), linoleum vloer, individuele airco, telefoon, wifi (gratis), satelliet-tv (flatscreen), koelkast, waterkoker, safe (betalend) en terras met tuinzicht
Standaardkamer (2-3 pers. / 2 volw.+ 2 kind.) met salon met dubbel sofabed (type 20)
Superieure kamer (2-3 pers. / 2 volw.+2 kind. / 3 volw.+1 kind) met salon met sofabed/dubbel sofabed (type 21)
- Kinderbedje (0-2 jaar) gratis (niet mogelijk bij maximale bezetting)
- 289 kamers
Onze mening
☀☀☀☀
Je vakantie tijdens corona
- Door lokale coronaregels op je bestemming en het aantal gasten in een accommodatie moeten hotels soms (op het laatste moment) aanpassingen doen.
- Het kan zijn dat faciliteiten (zoals bv. à-la-carterestaurants, bars, sport- en wellness faciliteiten,…) niet, slechts gedeeltelijk of afwijkend geopend zijn.
- Deze aanpassingen kunnen elke dag voorkomen of wijzigen, het is daarom helaas voor ons niet mogelijk om alle wijzigingen vooraf inzichtelijk voor je te maken.
- In de TUI app delen we ook belangrijke informatie met je. Zorg dat je deze voorafgaand aan je vertrek installeert op je telefoon, zo kunnen we je goed bereiken.
- Via de app staat het TUI team 24/7 voor je klaar en kan je elk moment contact opnemen met onze Nederlandstalige digitale reisleiding.
- Houd er rekening mee dat niet op alle bestemmingen reisleiding fysiek aanwezig zal zijn.
Troeven
- Volledig gerenoveerd in 2018
- Mooie bungalows verspreid in de tuin
- Veel animatie
- Op 650 m van het strand
- TUI laagsteprijsgarantie
Ligging
Op 650 m van het strand
Op 1,6 km van het centrum van Playa Blanca
Op ± 32 km van de luchthaven (transfer heen en terug inbegrepen)
All In
- Ontbijt, middag- en avondmaal in buffetvorm
- Continentaal ontbijt (10.30-12u.)
- Snacks (12.30-15.30u.)
- Koekjes en zoetigheden (15.30-17u.)
- Selectie van lokale alcoholische en niet-alcoholische dranken (10-23u.)
- Tennisterrein, pingpong, omnisportterrein, voetbal, vogelpik
- Kleine fitness
- Animatie overdag (petanque, aerobic,...) en 's avonds (shows, livemuziek)
- Miniclub (4-12 jaar), minidisco
Kies het kamertype en vakantiepakket voor je hele reisgezelschap in Rio Playa Blanca


Rio Playa Blanca
27 klantenbeoordelingen
Uitstekend
- Kamer 8,0
- Eten & drinken 7,0
- Ligging 8,0
- Service 7,9
- Hygiëne 8,6
4
Koppel
25/12/2020
Geen 4 sterren waardig
Door het coronavirus namen we extra maatregelen om de veiligheid en het comfort van onze reizigers te garanderen
Zeer ontevreden over de prijs-kwaliteitsverhouding van ons hotel. Het eten was ondermaats: zeer beperkte keuze, wat warm moest zijn was koud en wat gekoeld moest liggen (bv langoustines, zalm, sushi) lag gewoon op een tafel, met problemen aan de darmen tot gevolg. We zijn meermaals buiten het hotel moeten gaan eten. Daarnaast waren meer dan de helft van va faciliteiten die werden aangeboden in de brochure niet beschikbaar (wat niks te maken had met COVID in dit geval). Van de zogenaamde verwarmde zwembaden was er 1 niet open en was de andere ijskoud. En dit terwijl we wel gewoon volle prijs betaald hebben voor onze reis. En zo waren er nog tal van zaken die ik kan opnoemen. We hebben hiervoor contact opgenomen met de klantendienst, maar werden gewoon afgewimpeld en niet serieus genomen. We zijn zeer ontevreden van de 'service' die TUI ons hier geboden heeft.
- Kamer 7,0
- Eten & drinken 3,0
- Ligging 8,0
- Service 7,0
- Hygiëne 6,0
5
Koppel
28/11/2020
Hotel
Door het coronavirus namen we extra maatregelen om de veiligheid en het comfort van onze reizigers te garanderen
Hotel was heel netjes, mooie kamers,maar het eten was echt slecht, voornamelijk veel en veel te zout, te weinig keuze
- Kamer 10,0
- Eten & drinken 2,0
- Ligging 8,0
- Service 7,0
- Hygiëne 10,0
8
Koppel
31/10/2020
Goed maar erg engels gericht
Door het coronavirus namen we extra maatregelen om de veiligheid en het comfort van onze reizigers te garanderen
De acommodatie was goed, alleen jammer dat het water van de zwembaden wel erg koud waren. Alsook het verwarmde deel was maar 23 °c hetgeen toch koud was.. En ook jammer dat nadat de engelsen weg waren ze verschillende zaken sloten zoals het a la carte restaurants en de bars en wij dus daar niet meer konden gaan eten. Want het amerikaans a la carte restaurants hebben wij daar niet gevonden ?????
- Kamer 8,0
- Eten & drinken 8,0
- Ligging 7,0
- Service 7,0
- Hygiëne 8,0
6
Vrienden
24/10/2020
Matig
Door het coronavirus namen we extra maatregelen om de veiligheid en het comfort van onze reizigers te garanderen
Kamer was top, maar daarmee is ook alles gezegd. De 1e dag alles ok, maar 2e dag een invasie van Engelse toeristen waardoor er geen sprake meer was van social distance. Het hotel was niet voorbereid op zoveel volk. Heeft 2 dagen geduurd vooraleer het 2e zwembad open ging en dan nog eens 2 dagen voor een 2e bar en het à la Carte restaurant. Alles is gericht op de Engelse toeristen.
- Kamer 8,0
- Eten & drinken 7,0
- Ligging 8,0
- Service 8,0
- Hygiëne 8,0
8
Koppel
26/08/2020
Mooi
Door het coronavirus namen we extra maatregelen om de veiligheid en het comfort van onze reizigers te garanderen
zeer mooie kamer (huisje) - zeer mooi aaneglegd domein -
- Kamer 8,0
- Eten & drinken 7,0
- Ligging 6,0
- Service 8,0
- Hygiëne 8,0
7
Koppel
15/07/2020
Weekje HL Rio Playa Blanca
Door het coronavirus namen we extra maatregelen om de veiligheid en het comfort van onze reizigers te garanderen
Op het eerste zicht heel erg tevreden van de kamer. Netjes onderhouden en alles erop en eraan. grote minpunt was het bed. Als koppel hadden wij graag 1 groot 2persoonsbed gekregen. Ons 2 bedden stonden op wieltjes en kraakten enorm.. ook onze kussens waren enorm dun. ALL IN was slechts zeer beperkt. Er waren amper ALL IN dranken beschikbaar en de wifi werkte totaal niet op ons hotel. Het personeel sprak amper Engels. Wij mochten met onze All IN niet op het waterspringkasteel.. wij dachten dat je met All IN toch wel alles ter beschikking zou krijgen. Verder was het eten heel lekker! elke dag verse pizza, veel pasta's, elke middag lekkere paëlla, typische Spaanse charcuterie en ook veel keuze voor de kindjes. De animatie was ook op en top! stuk voor stuk hele enthousiaste mensen.
- Kamer 9,0
- Eten & drinken 8,0
- Ligging 9,0
- Service 8,0
- Hygiëne 10,0
9
Koppel
29/02/2020
bungalow
ruim, proper, alles ok.
- Kamer 9,0
- Eten & drinken 5,0
- Ligging 6,0
- Service 8,0
- Hygiëne 9,0
10
Koppel
26/02/2020
Prachtige bungalow en prima onderhouden
Mooie accommodatie
- Kamer 10,0
- Eten & drinken 10,0
- Ligging 10,0
- Service 10,0
- Hygiëne 10,0
9
Koppel
26/02/2020
enorm genoten van deze All IN formule in Playa Blanca
Goede service, gevarieerd keuze in voeding, alles netjes en clean, zeker in het kader van de naderende corona crisis werden maatregelen genomen. Het animatie team was echt top. Zeker Mari verdient een pluim. Ook het personeel dat opdiende deed zijn uiterste best. en speciale vernoeming van Alechandra, Saoul, Tony, Natalia is zeker verdiend. Deze mensen blij ven met de glimlach ingaan op alle vragen van de klanten. Er waren wel veel Britten die nogal veeleisend en zelfingenomen overkwamen. Maar al bij al vinden wij dat we veel kwaliteit en kwantiteit kregen in ruil voor ons geld! Elke dag na het eten werd een massa voedsel weggegooid. Sommige gasten haalden royaal gevulde borden en aten nadien er nauwelijks iets van op. wat een verspilling. Het hotel zou maatregelen moeten nemen om dit te vermijden. Wie z'n bord niet voor 50% gebruikt zou een boete moeten betalen. Alles tot de laatste minuut voor de allerlaatste klant tot in de puntjes verzorgen is positef, maar geeft aanleding tot massa's verlies. Da's jammer.
- Kamer 7,0
- Eten & drinken 9,0
- Ligging 7,0
- Service 9,0
- Hygiëne 9,0
9
Koppel
12/02/2020
huisjes
we kozen Lanzarote omwille van de laagbouw, de afwezigheid van verkeerslichten en het ontbreken van reclameborden, het mooi landschap
- Kamer 8,0
- Eten & drinken 7,0
- Ligging 9,0
- Service 8,0
- Hygiëne 9,0
Spanje
Meer informatie over SpanjeLanzarote
Meer informatie over LanzaroteWeer

8.0