Een vraag, omboeken of al verder vooruitkijken: 18 van onze shops zijn weer open en zo gaat dat er nu aan toe
Goed nieuws voor iedereen die nood heeft aan persoonlijk contact en graag zijn vakantieplannen met ons doorneemt: sinds 9 juni hebben 18 TUI shops weer een voorzichtige start gemaakt en hun deuren geopend. Of je nu een vraag hebt, je vakantie wil omboeken of al wat verder vooruit wil kijken, we staan voor je klaar. Hoe het er nu aan toe gaat in de TUI shops en wat je allemaal moet weten voor je die kant op wandelt? We vroegen het Lisanne, shopmanager in een van onze filialen.
Hoe heeft de afgelopen tijd er voor jou uitgezien?
“Als een rollercoaster. De opvang van mijn zoontje Julian was dicht, de deuren van de shop waren gesloten: het was allemaal een hele vreemde gewaarwording. Ik was de afgelopen weken van thuis uit druk met het opbellen van klanten. Die steken ons trouwens vaak ook een hart onder de riem. Daar haal je echt energie en goede moed uit. Verder hebben we het contactcenter ondersteund, de nodige e-learnings gemaakt en onze klanten geholpen per telefoon en mail. We waren dan wel dicht, maar wilden iedereen helpen die hulp nodig had. Het was én is roeien met de riemen die we hebben, maar ondanks het feit dat ook ik soms gevoelens van onzekerheid ervaar, ben ik positief over de toekomst.”
Welke veiligheidsmaatregelen zijn er getroffen in de shops die weer open zijn?
“We voorzien de shops van desinfectiemateriaal, posters met de nodige maatregelen en vloerstickers om mensen te wijzen op social distancing. Ook zijn er plexiglas schermen zodat we – zonder dat er iemand ongerust hoeft te zijn – met de klant kunnen spreken. Er is voldoende handgel en klanten hebben de keuze om langs te komen, te bellen of mailen, een afspraak te maken of een videocall in te plannen.”
Was er veel nodig om dit in elkaar te zetten?
“Jazeker, er is een compleet team bij betrokken geweest. Er moet bij zoiets aan van alles worden gedacht. Van het voorbereiden van de shop op de 1,5 meter-samenleving, tot aan alle marketing en communicatie.”
Ben je blij dat een deel van de shops weer open is?
“Enorm! Klanten ontvangen en mensen van dienst zijn, is wat ik het liefst doe. Daar haal ik ontzettend veel plezier uit. Dus ja, ik ben heel blij dat we weer open zijn en wát een positieve reacties hebben we al ontvangen. Verder word ik heel vrolijk van het feit dat er ondanks de crisis toch nieuwe boekingen worden gemaakt. Mensen willen juist nu kunnen uitkijken naar een fijne vakantie. Heel fijn dat wij ze hier weer bij kunnen helpen.”
Wat vind je het grootste voordeel van het heropenen van de shops?
“Het persoonlijk contact. Daar zijn we volgens mij allemaal wel aan toe. Veel mensen vinden het fijn als er iemand voor ze klaarstaat, met ze meedenkt en ze face-to-face geruststelt waar nodig en waar mogelijk. Het bericht dat we weer open zijn is als een lopend vuurtje gegaan. De drempel om iets te regelen is voor veel mensen duidelijk weer lager.”
Waarvoor kan de klant bij jullie terecht?
“Ontzorgen, inspireren en adviseren is wat wij doen. In deze periode zijn er uiteraard heel wat mensen met vragen over hun bestaande boeking en omboeking. Het is fijn dat we daarbij kunnen helpen. En voor degene die vooruit wil kijken zijn we er ook. Dus het reserveren van je reis van A tot Z. Inclusief uitstappen, autohuur en verzekeringen. Ook voor feedback kun je bij ons terecht. Daar gaan we dan direct mee aan de slag.”
Hoe kunnen klanten een afspraak maken?
“Je reserveert online een tijdsblok van een uur voor een shopbezoek of een videocall. De afspraken komen al binnen dus we ervaren een positieve aftrap van de pilot. Iedereen heeft er duidelijk weer zin in en in de shops zijn we er helemaal klaar voor.”