- Veelgestelde vragen
- Na de reis.
- Verloren/beschadigde bagage
- Veelgestelde vragen
Wat moet ik doen als mijn bagage beschadigd is?
Bij beschadigde bagage ga je best meteen aangifte doen bij de balie 'Lost and Found' op de luchthaven van aankomst voordat je de luchthaven verlaat. Je hebt het reserveringsnummer, instapkaart en bagagelabel nodig om een Damaged Baggage Report (DBR) te laten opmaken. De dienst ‘Lost and Found’ overhandigt je de ingevulde aangifte en geeft je bijkomende informatie. Herstelling en/of vervanging van beschadigde bagage geef je zelf aan via de maatschappij Dolfi1920 op www.dolfi1920.be of tel 078 150 251. Zonder de officiële aangifte bij ‘Lost and Found’ kan er geen regeling worden getroffen met Dolfi1920.
Schade aan bv. buggy, rolstoel, hondenbench, geef je voor Pakket vliegvakanties door via https://www.tui.be/nl/my-zone/complaint-others en voor TUIfly via https://www.tuifly.be/nl/klacht
In geval van lichte beschadigingen (krassen of deuken) is er geen vergoeding mogelijk.
Merk je beschadigde bagage pas op bij thuiskomst? Dan verloopt de verdere afhandeling ook voor Pakket Vliegvakanties https://www.tui.be/nl/my-zone/complaint-others en voor TUIfly https://www.tuifly.be/nl/klacht