Voorwaarden Laagsteprijsgarantie
- Wanneer er een vliegreis is inbegrepen in de reis dient het om een vooraf samengestelde pakketreis te gaan en dient de vlucht met vertrek vanaf een Belgische luchthaven en de luchthaven van Rijsel (Lille) te zijn, waarbij de vlucht uitgevoerd wordt door TUI fly (TUI Airlines Belgium NV), Freebird, Brussels Airlines, Emirates, Qatar Airways, Thai Airways, Aegean Airlines, Alitalia, Air Europa, Czech Airlines, Iberia, LOT Polish Airlines, SAS, TAP Air Portugal, Vueling, Air Malta, allen met een maximum reisduur van 24 dagen. Wanneer er een treinreis is inbegrepen in de reis dient de treinreis met vertrek vanaf een Belgisch treinstation te zijn , waarbij de rit moet worden uitgevoerd door Thalys, TGV of Eurostar.
- De Laagsteprijsgarantie betekent dat wanneer exact dezelfde reis op www.tui.be (met in achtneming van alle, incl. onderhavige voorwaarden) bij een andere reisaanbieder actief op de Belgische markt goedkoper wordt aangeboden, het verschil in prijs eenmalig kan worden teruggevraagd.
-
Voor de prijsvergelijking geldt dat alle reiselementen gelijk moeten zijn, deze reiselementen omvatten onder andere (maar niet uitsluitend):
-
De bestemming, accommodatie (waaronder kamertype), maaltijdregime, verzorging, vertrek en aankomst luchthaven en eventuele transfer.
- NB: Wij streven naast een ideale prijs ook een zo comfortabel mogelijk verblijf na. Als een kamertype echt niet geschikt is voor meer personen dan het aan kan, kiezen wij ervoor om dit eerlijk te publiceren. Het spreekt vanzelf dat we ook geen prijsvergelijking kunnen maken als een andere reisorganisator hier minder principieel mee omgaat.
- Het reisgezelschap dient ongewijzigd te blijven
- De reisdatum, -duur en periode dienen ongewijzigd te blijven.
- De vluchtklasse dient ongewijzigd te blijven.
-
De bestemming, accommodatie (waaronder kamertype), maaltijdregime, verzorging, vertrek en aankomst luchthaven en eventuele transfer.
- Het aanbod van de andere reisaanbieder actief op de Belgische markt mag niet onderhevig zijn aan 100 % annuleringskosten zulks ongeacht het tijdstip van e.v. annulering (non-refundable).
- Terugbetaling kan worden aangevraagd wanneer de hoofdboeker kan bewijzen dat er binnen de 5 dagen nadat de boeking gemaakt is sprake is van een verschil in de reissom van de huidige boeking en de op dat moment geldende prijs van dezelfde vakantie door een andere reisaanbieder actief op de Belgische markt, daarbij uitgaande van de reissom die op het uiteindelijke prijsoverzicht wordt getoond. Terugbetaling kan enkel worden aangevraagd binnen 5 dagen na het opmaken van het Bewijs. Een dergelijke bewijs is bijvoorbeeld: printscreen(s) of foto(‘s) waarop te allen tijde de verschillende reiselementen, alsmede de geldende prijs op dat moment, de datum en tijdstip waarop het bewijs is gemaakt, duidelijk staan vermeld (hierna te noemen ‘Bewijs’). Na controle en goedkeuring door TUI, passen wij onze prijs aan en geven een extra korting van € 50 per dossier voor Vliegvakanties en Exotische Reizen en € 12,50 per dossier voor Citytrips en Autovakanties.
- De TUI laagsteprijsgarantie wordt eveneens toegepast wanneer de klant identiek dezelfde reis vindt bij een andere reisaanbieder, actief op de Belgische markt, aan een goedkoper tarief dan de prijs die op dat moment bij TUI van toepassing is. De goedkopere prijs kan enkel worden aangevraagd binnen de 5 dagen na het opmaken van het Bewijs. Een dergelijke bewijs is bijvoorbeeld: printscreen(s) of foto(‘s) waarop te allen tijde de verschillende reiselementen, alsmede de geldende prijs op dat moment, de datum en tijdstip waarop het bewijs is gemaakt, duidelijk staan vermeld (hierna te noemen ‘Bewijs’). Na controle en goedkeuring door TUI, passen wij onze prijs aan en geven een extra korting van € 50 per dossier voor Vliegvakanties en Exotische Reizen en € 12,50 per dossier voor Citytrips en Autovakanties.
- De kostprijs van eventueel bijgeboekte diensten van TUI moeten in mindering genomen worden.
- Als er in het aanbod sprake is van gratis nachten, is de Laagsteprijsgarantie enkel van toepassing als die ook bij het aanbod van TUI op gelijke wijze van toepassing is/zou zijn. Het komt namelijk vaak voor dat de hotelier de promotieperiodes spreidt over de verschillende reisaanbieders.
- Specifieke persoonsgebonden promoties, korting op basis van kortingscodes, en/of acties van een andere reisorganisator (werknemerskorting, korting via clubs, persoonlijke kortingen,…) of bijkomende publicaties (vaak eenmalige (online) promoties, flyers, …) komen niet in aanmerking.
- Terugbetaling van het verschil kan worden aangevraagd via www.tui.be/prijsgarantie of via uw reisagentschap.
- Om terugbetaling van het verschil aan te kunnen vragen dient de hoofdboeker in ieder geval de boekingsbevestiging van de huidige boeking en het Bewijs te overleggen.
- De waarde van de huidige boeking is bepaald op het moment van boeken en bevestigd in de oorspronkelijke boekingsbevestiging.
- Terugbetaling kan eenmalig aangevraagd worden en moet te allen tijde plaatsvinden binnen 5 dagen na het (op)maken van bovengenoemd Bewijs, bij gebreke waarvan het recht op (aanvraag van) terugbetaling vervalt.
- Vanaf 61 dagen voor vertrek vervalt de Laagsteprijsgarantie. Vanaf dat moment kan er geen gebruik meer worden gemaakt van dit onderdeel.
- De Laagsteprijsgarantie is niet van toepassing op de verkoop van losse vliegtickets, Vaarvakanties, TUI villa’s, Sportreizen, Cruises, Rondreizen en gekoppelde reisarrangementen.