We doen ons best om onderstaande informatie zoveel mogelijk bij te werken, maar we rekenen erop dat u zich ook voorafgaand uw reis informeert. Gezien de snel evoluerende aard van de internationale reactie op de uitbraak van COVID-19, kan TUI de juistheid van de informatie niet garanderen en geen aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele fouten of nalatigheden. Het is de verantwoordelijkheid van elke reiziger om ervoor te zorgen dat hij of zij de nodige reisdocumenten bij zich heeft en op de hoogte is van de nodige reisformaliteiten in binnen- en buitenland. U kunt hiervoor terecht op de website van de overheid (https://www.info-coronavirus.be/nl/), de website van Buitenlandse Zaken (https://diplomatie.belgium.be/nl) of bij de ambassade/het consulaat van uw vakantiebestemming. Controleer ook steeds de relevante regelgeving die van toepassing is in binnen- en buitenland bij de bevoegde instanties. We moeten erop wijzen dat u als reiziger verantwoordelijk bent om ervoor te zorgen dat u zich houdt aan de gezondheids- en toelatingseisen van de landen waar u naartoe reist (inclusief transitlanden). Sommige landen kunnen temperatuurcontroles, gezondheidscertificaten, tests, bepaalde nationaliteitsvereisten en/of specifieke documenten opleggen. We raden u ten zeerste aan om de laatste updates kort voor het begin van uw reis te controleren. TUI is in geen enkel geval verantwoordelijk wanneer de reiziger niet wordt toegelaten op de vlucht wegens ontoereikende reisdocumenten of wegens het niet voldoen aan bepaalde reisformaliteiten.
Coronavirus - vragen en antwoorden
Update 07/04/2021
Reizen is in deze tijd net even anders dan u gewend bent. Lees hier de veelgestelde vragen over je TUI vakantie, de beschikbare bestemmingen alsook de maatregelen die we getroffen hebben om u een veilige en comfortabele reis te bieden.
Er geldt vanaf 27/01 tot 19/04 in België een verbod op niet-essentiële reizen van en naar het buitenland. Alle pakketreizen met een afreis voor 19/04 werden geannuleerd.
Meer informatie over de maatregelen rondom TUI fly vluchten vindt u hier.
Beschikbare bestemmingen en maatregelen tijdens uw reis
Met TUI en TUI fly kunt u veilig en vertrouwd op vakantie. De veiligheid van al onze klanten en medewerkers staat voorop. Op onze website, wordt per land aangegeven wat de mogelijkheden voor vakantie zijn (meer informatie op https://www.tui.be/nl/corona-maatregelen) en welke maatregelen getroffen worden (meer informatie op https://www.tui.be/nl/opreis-corona-maatregelen). We doen ons best om deze informatie zoveel mogelijk bij te werken, maar we rekenen erop dat u zich ook voorafgaand uw reis informeert bij de bevoegde instanties.
Heeft u een TUI vliegvakantie geboekt maar uw vlucht is niet met TUI fly? Neem dan contact op met uw TUI Shop, het TUI Customer Service Center of uw reisagent voor meer informatie met betrekking tot de getroffen maatregelen.
Annuleringen
Helaas moeten we ook nog steeds reizen annuleren. Indien uw reis geannuleerd wordt, wordt u hierover door ons geïnformeerd. U zult een voucher ontvangen voor de reeds betaalde reissom waarmee een vervangende reis geboekt kan worden. U zult uw voucher via e-mail toegestuurd krijgen. Deze e-mail zal alle nodige informatie bevatten. U hoeft hiervoor dus geen contact met ons op te nemen. Meer informatie over de voucher leest u hier: https://www.tui.be/nl/tui-voucher.
Alternatieve reis
Door de coronacrisis waarin we ons nog steeds bevinden, zijn we genoodzaakt om in het oorspronkelijke vluchtprogramma te snoeien. Doordat TUI maximaal de verschillende bestemmingen wil blijven aanbieden, werd er beslist om op een reeks bestaande bestemmingen één of meerdere vluchtdagen te schrappen. De getroffen reizigers werden/worden hierover per e-mail ingelicht. Echter, we hebben gemerkt dat heel wat klanten alsnog een paar dagen vroeger of later op reis willen vertrekken. Gezien de vragen die we hierover kregen, heeft TUI voor een flexibele oplossing gezorgd voor de reizigers die hun vlucht geannuleerd zien. Meer informatie over de flexibele voorwaarden leest u hieronder.
Omruilgarantie
Uw TUI vakantie kan doorgaan maar u gaat op dit moment liever niet? Dan kunt u tot en met 31 augustus 2021 gebruik maken van onze Flexibele Omruilgarantie en kunt u uw vakantie kosteloos omboeken. Meer informatie over onze Flexibele Omruilgarantie leest u hieronder.
TUI contacteren
Naar aanleiding van de impact van het coronavirus op onze reizen en de vele vragen hieromtrent, kunnen de wachttijden op het TUI Customer Service Center oplopen. Onze medewerkers doen er alles aan om u zo snel mogelijk te woord te staan.
We verwijzen u ook graag naar de veelgestelde vragen hieronder waar u alle recente updates terugvindt. Wij danken u voor uw begrip in deze zeer uitzonderlijke tijden.
Veelgestelde vragen
- Info over opstart vakanties
- Info over het omboeken/annuleren van mijn reis
- Info over de versoepelde betalingstermijn
- Geannuleerde reizen: info over flexibliteit bij omboeking
- Info over de Corona voucher (vouchers uitgegeven tot en met 19 juni 2020)
- Info over de TUI Refund voucher (vouchers uitgegeven vanaf 20 juni 2020)
- Info over de TUI waardebon
- Info over de verzekeringen
- Info over TUI Extra's
- Websites met nuttige informatie
Info over opstart vakanties
Jullie zijn weer gestart met een aantal bestemmingen. Betekent dit dat mijn vakantie doorgaat?
Of uw vakantie doorgaat hangt af van uw vakantiebestemming en bij vliegvakanties ook van het vluchtschema. Daarnaast moeten de Belgische en lokale overheden reizen naar deze bestemming weer toestaan.
Op deze pagina https://www.tui.be/nl/corona-maatregelen is per land aangegeven wat de mogelijkheden voor vakantie zijn en welke maatregelen getroffen worden. Uiteraard blijft gelden dat we onze reizen aanbieden onder voorbehoud van eventuele wijzigingen als gevolg van overheidsmaatregelen in binnen- en buitenland.
Indien uw reis niet kan doorgaan, wordt u hierover door ons geïnformeerd. U zult een voucher ontvangen voor de reeds betaalde reissom waarmee een vervangende reis geboekt kan worden. U zult uw voucher via e-mail toegestuurd krijgen. Deze e-mail zal alle nodige informatie bevatten. U hoeft hiervoor dus geen contact met ons op te nemen. Meer informatie over de voucher leest u hier: https://www.tui.be/nl/tui-voucher. Gaat uw vliegvakantie door zoals gepland, ook dan zult u van ons een mail ontvangen.
Belangrijk: ons aanbod en vluchtschema is mogelijk nog onderhevig aan wijzigingen. Indien er iets wijzigt aan uw boeking, wordt u daar tijdig en persoonlijk van op de hoogte gebracht.
Welke bestemmingen bieden jullie aan?
Voor een actueel overzicht van de bestemmingen die wij aanbieden kunt u terecht op https://www.tui.be/nl/corona-maatregelen. We doen ons best om dit overzicht zoveel mogelijk aan te vullen met de laatste informatie. Echter, controleer ook steeds de relevante regelgeving die van toepassing is in binnen- en buitenland bij de bevoegde instanties.
Ik ga binnenkort met jullie op reis. Met welke maatregelen en veranderingen moet ik rekening houden tijdens mijn reis?
TUI heeft alles zo geregeld dat u veilig en zo comfortabel mogelijk op vakantie kunt gaan en hiervan kunt genieten. Natuurlijk zijn er een aantal zaken waar u rekening mee moet houden en vraagt het hier en daar aanpassingen.
Op uw bestemming
- Op uw bestemming zijn lokale bezienswaardigheden in principe geopend. Het kan echter zijn dat bij een bezoek beperkingen gelden en/of dat niet alle bezienswaardigheden geopend zijn.
- Houd er rekening mee dat reisleiding niet op alle bestemmingen fysiek aanwezig zal zijn. De reisleiding is echter wel altijd telefonisch of via de TUI app beschikbaar en zij zullen u in het Nederlands te woord staan (indien van toepassing*).
*Indien van toepassing: in geval je een autovakantie, skivakantie of citytrip reserveerde is er geen TUI host(ess) of lokale agent ter plaatse en is er geen 24/7 Nederlandstalige digitale service aanwezig.
In uw accommodatie
- In uw accommodatie zullen aanpassingen gedaan zijn als gevolg van lokale wet- en regelgeving. Het kan daardoor zijn dat niet alle faciliteiten geopend zijn (zoals bv. à-la-carterestaurants, bars, sport- en wellness faciliteiten,…), of dat hiervoor aanvullende regels gelden. Informeer u daarom bij aankomst in het hotel omtrent de specifieke maatregelen die daar van toepassing zijn.
- Door lokale Corona regels op uw bestemming en het aantal gasten in de accommodatie, moeten hotels soms (op het laatste moment) aanpassingen doen. Het kan zijn dat faciliteiten niet, slechts gedeeltelijk of afwijkend geopend zijn. Deze aanpassingen kunnen elke dag voorkomen of wijzigen. Het is daarom helaas voor ons niet mogelijk om alle wijzigingen vooraf inzichtelijk voor u te maken.
Op de luchthaven en vlucht (indien van toepassing)
TUI neemt een aantal maatregelen om de vlucht zo veilig en comfortabel mogelijk te laten verlopen. We verwachten daarbij ook een aantal zaken van u. Zo zorgen we samen voor een veilige en hygiënische vlucht voor u, uw medepassagiers en onze eigen crew:
Vluchtvoorbereiding
- We vragen u om, indien mogelijk, voorafgaand aan uw vlucht online in te checken. Bij inchecken bent u verplicht kennis te nemen van de TUI fly COVID-19 verklaring en dit ook zo aan te geven. Let op! Dit kan online niet eerder dan 24 uur voor vertrek. Gebeurt dit niet, dan kunnen wij geen instapkaart uitgeven.
- Het handbagagebeleid is aangepast. Om contactmomenten aan boord te beperken en zowel de passagiers als de bemanning te beschermen, vragen we u om alleen één klein persoonlijk item mee te nemen. Dit kan één hand-, laptop- of rugtas per persoon zijn van maximaal 10 kg en maximaal 30 x 30 x 15 centimeter. We vragen je om deze onder de stoel voor je te plaatsen.
- Let op! Het is vanwege veiligheidsvoorschriften niet toegestaan om losse lithium batterijen (bijvoorbeeld powerbanks of reservebatterijen) te vervoeren in de bagage die u laat inchecken. Neem ze mee in het persoonlijk item dat u mee aan boord mag nemen. Lees hier meer over op https://www.tuifly.be/nl/vluchtinfo-corona-maatregelen.
Op de luchthaven
- Familieleden en/of vrienden die u afzetten op de luchthaven worden verzocht om het luchthavengebouw niet te betreden.
- Als u of één van uw reisgenoten klachten vertoont voorafgaand aan de vlucht, kunt u helaas geweigerd worden op de luchthaven.
- Houd er rekening mee dat uw temperatuur op de luchthaven kan worden gecontroleerd en dat een eventuele verhoging reden is om u niet toe te laten tot de vlucht.
- Houd er eveneens rekening mee dat het dragen van een mondmasker op sommige luchthavens wordt verplicht en dat u daar zelf verantwoordelijk voor bent.
- In Brussels Airport kan er aan de check-in voor bv. extra bagage enkel met betaalkaart of creditkaart betaald worden.
Tijdens uw vlucht
- Mondmaskers zijn verplicht voor iedere passagier van 6 jaar en ouder. U bent zelf verantwoordelijk voor het meenemen van voldoende mondmaskers, passend bij de duur van uw vlucht. Dit zowel voor uw heen- als uw terugvlucht. Het mondmasker dient iedere vier uur vervangen te worden. Passagiers die geen mondmasker dragen of weigeren te dragen zullen de toegang tot het toestel ontzegd worden of zullen het toestel moeten verlaten voor de deuren sluiten. Passagiers die niet aan de regels voldoen zullen als weerspannig worden weerhouden waardoor TUI fly hen de toegang tot alle vluchten in de toekomst kan ontzeggen en de betrokken passagier zich overigens blootstelt aan gerechtelijke vervolging.
- Toegestane mondmaskers zijn mondneusmaskers, zoals chirurgische maskers en niet-medische maskers, die groot genoeg zijn om de mond, neus en kin volledig te bedekken. Stoffen mondmaskers zijn ook toegelaten. Kledingstukken (zoals een sjaal bijvoorbeeld), mondmaskers met een uitlaatventiel alsook face shields zijn niet toegestaan als mondmasker. Enkel indien je om medische redenen geen mondmasker kan dragen in het vliegtuig, verzoeken we je een spatscherm, bekend als face shield, te dragen.
- Het mondmasker moet vanaf het boarden, tijdens de hele duur van de vlucht en bij het uitstappen worden gedragen gezien u mogelijks naast een andere persoon dan uw eigen reisgezelschap komt te zitten/staan en de afstand van anderhalve meter niet altijd gerespecteerd kan worden. Indien u om medische redenen geen mondmasker kunt dragen in het vliegtuig, vragen we u onderstaande maatregelen te nemen.
- De service aan boord is aangepast om contactmomenten zoveel mogelijk te beperken.
Meer informatie over onze maatregelen kunt u op de pagina https://www.tui.be/nl/opreis-corona-maatregelen terugvinden. Een overzicht van alle maatregelen en veranderingen aan boord van onze TUI fly vluchten vindt u op de speciale pagina https://www.tuifly.be/nl/vluchtinfo-corona-maatregelen. We raden u aan deze informatie goed door te nemen zodat u voorbereid aan uw reis kan beginnen en adviseren u om deze pagina minimaal 1 dag voor vertrek nogmaals te bekijken. Het kan namelijk dat de informatie aangepast is.
Let op: vliegt u niet met TUI fly (vluchtnummer TB of FH)? Neem dan contact op met uw TUI Shop, het TUI Customer Service Center of uw reisagent voor meer informatie met betrekking tot de getroffen maatregelen.
Ik vertrek met TUI op vliegvakantie en vlieg met TUI fly. Klopt het dat ik een TUI fly COVID-19 gezondheidsverklaring moet lezen en invullen voordat ik op reis ga?
Ja, iedere passagier, ongeacht de leeftijd, dient verplicht kennis te nemen van de TUI fly COVID-19 gezondheidsverklaring en deze online te ondertekenen om toegang te krijgen tot zijn/haar boarding pass. Dit kunt u doen tijdens het online inchecken via https://www.tui.be/nl/online-check-in. Online inchecken kan vanaf 24u voor uw vlucht. Het ondertekenen van de TUI fly COVID-19 gezondheidsverklaring is mogelijk tot 1u voor vertrek. Op bestemmingen waar online check-in niet mogelijk is, is het ook verplicht om de TUI fly COVID-19 gezondheidsverklaring online te ondertekenen en vragen we u om uw boarding pass af te halen aan de incheckbalie op de luchthaven. Let op! Dit geldt zowel voor de heen- als voor de terugvlucht. Meer informatie over de TUI fly COVID-19 gezondheidsverklaring vindt u op https://www.tuifly.be/nl/healthstatement.
Ik ga op vakantie en heb begrepen dat ik voor sommige bestemmingen nog een formulier moet invullen en/of een negatief attest voor Covid-19 moet voorleggen. Klopt dat?
Voor sommige bestemmingen is het inderdaad noodzakelijk dat u voor vertrek bepaalde acties uitvoert. Op onze website, wordt per land aangegeven wat de maatregelen/voorwaarden zijn en welke reisdocumenten nodig zijn (meer informatie op https://www.tui.be/nl/corona-maatregelen). We doen ons best om deze informatie zoveel mogelijk bij te werken, maar we rekenen erop dat u zich ook voorafgaand uw reis informeert. Controleer steeds de relevante regelgeving die van toepassing is in binnen- en buitenland bij de bevoegde instanties.
Ik ga op vakantie en heb begrepen dat ik een formulier moet invullen wanneer ik terugkeer naar België, klopt dit?
Als u van plan bent naar België te reizen of naar België terug te keren na een verblijf in het buitenland, moet u binnen 48 uur voor aankomst in België, een Passenger Locator Form invullen (https://travel.info-coronavirus.be/). Dit geldt voor alle reizigers. Baby’s en kinderen jonger dan 16 jaar die met een volwassene meereizen mogen vermeld staan op het formulier van de volwassene die hen begeleidt. Alleen reizende kinderen moeten hun eigen formulier invullen. Na het invullen van het formulier ontvangt u een QR-code. Neem deze QR-code geprint of digitaal mee en houd deze gereed bij de check-in of het boarden van het toestel. Indien het niet mogelijk is om de elektronische versie in te vullen, dan dient u het formulier te downloaden, op de site van de Federale overheidsdienst, af te drukken en ondertekend ingevuld mee te nemen.
Dit formulier moet ingevuld worden door:
- iedereen die met het vliegtuig, trein, boot, bus of auto naar België reist,
-
en alle andere personen die naar België reizen, behalve:
- wanneer ze minder dan 48 uur in België blijven,
- wanneer ze naar België terugkeren na een verblijf in het buitenland van minder dan 48 uur.
Op het formulier moet er ook aangeven worden met welk vervoersmiddel u reist. Indien u:
-
Het vliegtuig selecteert, moet u het vluchtnummer, stoelnummer en de aankomstdatum invullen.
- Heeft u al een stoelreservering? Dan kunt u dit stoelnummer doorgeven.
- Heeft u nog geen stoelreservering? U ontvangt uw stoelnummer 24 uur voorafgaand van uw vlucht. U kan deze vinden via https://be.tuifly.com/nl/webcheckin.
- Houd de QR-code, geprint of digitaal, gereed bij de check-in ter controle. Indien u dit niet kan voorleggen kunnen wij u niet meenemen op de vlucht.
- De auto selecteert, moet u de nummerplaat en de aankomstdatum invullen.
Klopt het dat ik bij terugkeer naar België vanuit een rode zone in quarantaine moet en getest moet worden?
Ja, sedert 31/12 is dit verplicht. Meer info vindt u op https://www.info-coronavirus.be/nl/news/occ-30-12/
Ik ga met TUI op vliegvakantie en vlieg met TUI fly. Maar ik kan om medische redenen geen mondmasker dragen in het vliegtuig, wat moet ik doen?
Indien u om medische redenen geen mondmasker kunt dragen in het vliegtuig, vragen we u de volgende maatregelen te nemen:
- We verzoeken u een spatscherm, bekend als face shield, te dragen.
- U bent verplicht om een medisch certificaat, verstrekt door TUI, te laten ondertekenen en afstempelen door uw huisarts. Dit kan u aanvragen via deze link. Het certificaat zal u per e-mail ontvangen en is voorzien van een codering. Het originele door uw huisarts getekende en afgestempelde certificaat dient u tijdens de gehele reis te kunnen tonen aan het TUI personeel. Enkel dit certificaat zal aanvaard worden.
- Daarnaast bent u verplicht om in het bezit te zijn van een negatieve COVID-19 (PCR)test. Het is mogelijk dat de bestemming waar u naar toe reist al een PCR-test verplichting heeft, in dat geval hoet u geen extra PCR-test laten nemen. Mocht u naar een bestemming afreizen zonder COVID-19 (PCR) test verplichting, dan bent u verplicht om deze alsnog af te laten nemen binnen 72 uur voor vertrek. De verplichting geldt zowel voor de heen- als terugreis. Controleer hier de laatste maatregelen per bestemming. De negatieve testverklaring dient u geprint mee te nemen, altijd bij u te dragen en te kunnen tonen.
Helaas kunnen we u zonder deze juist ingevulde en afgestempelde documenten niet toelaten aan boord. Bent u medisch vrijgesteld van het dragen van een mondmasker en bent u in bezit van beide bovenstaande documenten? Meldt u dan voor de vlucht bij een van onze TUI-medewerkers op de luchthaven.
Ik reis met een andere luchtvaartmaatschappij maar kan om medische redenen geen mondmasker dragen in het vliegtuig, wat moet ik doen?
Wij verzoeken u de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij te raadplegen voor de geldende maatregelen omtrent het niet kunnen dragen van een mondmasker in het vliegtuig wegens medische redenen.
Ik kan om medische redenen geen mondmasker dragen, wat moet ik doen op de luchthaven?
Dit is afhankelijk van de geldende maatregelen en voorwaarden van de betreffende luchthaven. Controleer voor vertrek de veiligheids- en gezondheidsvoorschriften van uw luchthaven van vertrek en aankomst en volg altijd de instructies op.
Ik zou graag een reis boeken. Is het zinvol om een All-Risk annuleringsverzekering van TUI bij te boeken of af te sluiten op een nieuwe boeking?
Jazeker! Hiermee kunt u zich verzekeren tegen toekomstige gebeurtenissen inzake het coronavirus. Wij volgen op de voet wat de overheden en ministeries beslissen in de landen van onze vakantiebestemmingen en volgen hiervoor ook de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken inzake reisadviezen nauw op. De All-Risk verzekering is zinvol omdat deze dekking biedt:
- Tijdens de periode waar er een aanpassing is van maatregelen door de overheid in land van vakantiebestemming & Ministerie van Buitenlandse Zaken in een getroffen gebied
- Voor en na de periode van het negatief reisadvies voor een getroffen gebied
- Voor toekomstige reizen naar bestemmingen waar nu geen coronavirus is maar mogelijk kan veranderen in de nabije toekomst
Als u een annuleringsverzekering heeft afgesloten, kunt u voor de meeste annuleringsverzekeringen niet annuleren omwille van het coronavirus. Indien u een All-Risk verzekering van TUI heeft afgesloten en u reist naar een getroffen gebied, dan bent u gedekt voor 75% van de annuleringskosten. Deze All-Risk verzekering kunt u tot 57 dagen voor afreis bij boeken. Contacteer uw reisagent of bel naar +32 (0) 2 717 86 60 om deze verzekering af te sluiten.
Info over het omboeken/annuleren van mijn reis
Mijn vakantie gaat door, maar ik wil helemaal niet op vakantie. Kan ik nog annuleren?
Uw vakantie kan doorgaan maar u gaat op dit moment liever niet? Dan kunt u tot en met 31 augustus 2021 gebruik maken van onze Flexibele Omruilgarantie en kunt u uw vakantie kosteloos omboeken. Indien u uw reis wilt annuleren dan gelden hiervoor de reguliere annuleringsvoorwaarden.
Hoe kan ik mijn TUI vakantie omboeken?
T.e.m. 31 augustus 2021 kunt u gebruik maken van de Flexibele Omruilgarantie. Hiermee kunt u uw reis kosteloos omboeken naar een andere reis op dezelfde of een latere datum of in een volgend seizoen dat op moment van omruilen boekbaar staat in het aanbod van TUI Belgium N.V. volgens deze voorwaarden.
- Omruilen mag tot 7 dagen of 28 dagen voor vertrek, afhankelijk van het type vakantie*
- De Flexibele Omruilgarantie is geldig t.e.m. 31 augustus 2021 voor alle bestaande en nieuwe boekingen
- De omruilgarantie geldt op door TUI Belgium N.V aangeboden reizen uit het gamma Vliegvakanties, Exotische Vakanties, Citytrips, Autovakanties en Rondreizen in groep
* Voor vliegvakanties geldt omruilen tot 7 dagen voor vertrek. Voor Citytrips, Dichtbijvakanties, Autovakanties, Skivakanties en TUI tours groepsreizen is omboeken mogelijk tot 28 dagen voor vertrek.
Dit betekent dat u t.e.m. 31 augustus 2021, eender welke reis – uit het gamma Vliegvakanties, Exotische Vakanties, Citytrips, Autovakanties en Rondreizen in groep – kan omruilen naar een andere reis op een latere datum of in een volgend seizoen dat beschikbaar is op het moment van omruilen.
De voorwaarden van de TUI Flexibele Omruilgarantie vindt u hier.
De voorwaarden van de VIP Selection Flexibele Omruilbelofte vindt u hier.
Met betrekking tot het prijsverschil tussen uw initiële reis en uw nieuwe reis, geldt als voorwaarde dat de reissom voor uw nieuwe reis maximaal 40% minder mag bedragen dan de reissom van uw initiële reis. Als de reissom van uw nieuwe vakantie duurder wordt, dan is de meerprijs van deze vakantie voor uw eigen kosten. Als de reissom van uw nieuwe vakantie goedkoper wordt, dan betaalt TUI u het verschil terug, tot maximaal 40% van de initiële reissom, in de vorm van een TUI waardebon.
Wilt u uw vakantie omruilen? Neem dan contact op met uw TUI shop, het TUI Customer Service Center op het nummer +32 (0) 2 717 86 60 of uw reisagent. Op die manier kunnen we snel uw nieuwe vakantie regelen.
Ik maak gebruik van de Flexibele Omruilgarantie. Wat gebeurt er met mijn verzekering?
Bij omboeken of gebruik van de Flexibele Omruilgarantie wordt de premie verrekend op de nieuwe reissom. Gelieve er rekening mee te houden dat u uw verzekeringsproducten dient te behouden of te upgraden. Als uw dossier kosteloos wordt geannuleerd dan zal de premie ook kosteloos geannuleerd worden. Jaarpolissen kunnen niet geannuleerd worden.
Ik wil gebruik maken van de Flexibele Omruilgarantie. Wat betekent dit voor mijn betalingsverplichting?
Na iedere boeking die u doet, vragen wij om eerst een voorschot te betalen en uiterlijk een maand* voor uw vertrekdatum het saldo te betalen. De betalingsvoorwaarden van het voorschot en het saldobedrag zijn afhankelijk van het tijdstip en de aard van uw boeking. Meer informatie over de betaling van uw reissom vindt u hier (4. Betaling van de reissom). Als u gebruik wil maken van de Flexibele Omruilgarantie blijft deze betalingsverplichting staan, ook als uw reis naar later in het jaar omgeboekt wordt. Als u uw vakantie omboekt naar een later tijdstip, verschuift deze betalingsverplichting dus mee. Het saldobedrag dient dan uiterlijk een maand voor uw nieuwe vertrekdatum te zijn voldaan.
Voorbeeld: uw oorspronkelijke vertrekdatum was 1 september 2020. De betalingsverplichting voor de totale reissom ligt dan uiterlijk op 1 augustus 2020. Uw vakantie wordt via de Flexibele Omruilgarantie omgeboekt naar 1 december 2020. De nieuwe uiterlijke betaaldatum is dan 1 november 2020.
Let op: wordt uw vakantie omgeboekt naar een datum binnen 42 dagen voor vertrek? Dan dient uw saldo direct betaald te worden.
*Heeft u uw vakantie rechtstreeks bij TUI (online of in een TUI shop) geboekt? Tot nader bericht, hebben we onze betalingstermijn versoepeld naar 2 weken voor vertrek. Heeft u uw TUI vakantie via een onafhankelijke reisagent geboekt, neem dan even met hem/haar contact op.
Ik wil gebruik maken van de Flexibele Omruilgarantie voor een nieuwe boeking. Wat betekent dit voor mijn vroegboekvoordelen?
Indien u recht had op vroegboekvoordelen bij uw initiële reis uit het Zomerseizoen 2021 en u verplaatst uw reis naar een later moment in het Zomerseizoen 2021. Dan behoudt u enkel het vroegboekvoordeel “voordelig luchthavenvervoer” (TUI) of Gratis privé luchthavenvervoer met Huur een Stuur (VIP Selection) bij het boeken van uw nieuwe reis, alle overige kortingen, kortingcodes, acties zijn niet overdraagbaar naar het nieuw dossier en komen te vervallen. Er wordt herboekt aan de nieuwe prijs van de dag.
Voor meer informatie omtrent de vroegboekvoordelen, neem contact op met uw reisagent of het TUI Customer Service Center:
- Heeft u via een TUI shop geboekt, neem dan contact op met uw TUI shop.
- Heeft u online geboekt op TUI.be, neem dan contact op met het TUI Customer Service Center op het nummer +32 (0) 2 717 86 60.
- Heeft u via een onafhankelijke reisagent geboekt, neem dan even met hem/haar contact op.
Ik heb een annuleringsverzekering, kan ik mijn reis annuleren omwille van het coronavirus?
Wij raden aan dat u eerst contact opneemt met uw reisorganisatie of uw reis nog kan doorgaan, verplaatst kan worden, kosteloos geannuleerd kan worden of omgeboekt kan worden naar een andere bestemming:
- Heeft u uw vakantie rechtstreeks bij TUI (online of in een TUI shop) geboekt, neem dan contact op met uw TUI shop of met het TUI Customer Service Center op het nummer +32 (0) 2 717 86 60.
- Heeft u uw TUI vakantie via een onafhankelijke reisagent geboekt, neem dan even met hem/haar contact op.
Als u een annuleringsverzekering heeft afgesloten, kunt u voor de meeste annuleringsverzekeringen niet annuleren omwille van het coronavirus. Indien u een All-Risk verzekering van TUI heeft afgesloten en u reist naar een getroffen gebied, dan bent u gedekt voor 75% van de annuleringskosten. U dient uw reis officieel te annuleren en een schadeclaim in te dienen. In stap 3 van uw schadedossier dient u als “reden van annulering” “andere” te kiezen en hier specifieert u dan “coronavirus”. De verzekeringsmaatschappij zal dan een terugbetaling uitvoeren voor 75% van de annuleringskosten. Uw dossier wordt zo snel mogelijk verwerkt.
Ik heb een zeecruise geboekt en de cruise-afvaart werd reeds geannuleerd door de rederij maar ik kreeg nog geen annuleringsbevestiging van TUI. Hoe komt dat?
Als de rederij uw cruise al heeft geannuleerd dan krijgt u zo spoedig mogelijk bericht van TUI over de annulering van uw reis. Vanwege de drukte en de verwerking van de annuleringen kan dit even op zich laten wachten.
Info over de versoepelde betalingstermijn
Ik heb, min. 42 dagen voor vertrek, een betalingsuitnodiging ontvangen om het saldo van mijn geboekte vakantie in orde te brengen. Maar de kans bestaat toch dat mijn reis helemaal niet doorgaat? Waarom moet ik dan nu toch betalen?
We begrijpen dat u twijfelt of uw reis door kan gaan. Ook voor ons is het nu lastig om hier een inschatting in te maken. We proberen onze klanten in deze onzekere tijd zoveel mogelijk tegemoet te komen:
- Heeft u uw vakantie rechtstreeks bij TUI (online of in een TUI shop) geboekt, dan mag u de eventuele eerder ontvangen betalingsherinnering negeren. Tot nader bericht, hebben we onze betalingstermijn versoepeld naar 2 weken voor vertrek. Echter, om technische redenen, kunnen we deze automatische communicatie niet pauzeren.
- Heeft u uw TUI vakantie via een onafhankelijke reisagent geboekt, neem dan even met hem/haar contact op. Voorwaarden en afspraken kunnen afwijken.
Geannuleerde reizen: info over flexibiliteit bij omboeking
Mijn vliegvakantie is geannuleerd en online vind ik een identieke reis alleen met een andere vertrekdatum (maximaal 3 dagen voor of na de oorspronkelijke vluchtdag). Ik wil deze reis graag boeken. Wat moet ik doen?
Is de nieuwe vertrekdatum maximaal drie dagen voor of na de oorspronkelijke vluchtdag? Dan kunt u contact met ons opnemen via het TUI Customer Service Center op het nummer +32 (0) 2 717 86 60, via uw TUI shop of via uw reisagent. Zij maken de omboeking dan voor u in orde. Als de reissom hoger uitvalt dan passen we de prijs aan naar de oorspronkelijke reissom. U hoeft dan niets bij te betalen. Valt het bedrag lager uit, dan ontvangt u het restantbedrag terug in de vorm van een voucher. Ook indien dezelfde reis kan doorgaan vanuit een andere Belgische vertrekluchthaven, is deze omboeking kosteloos.
Mijn vliegvakantie is geannuleerd en online vind ik een identieke reis. Alleen de reisduur wordt langer/korter omdat er op andere dagen gevlogen wordt. Ik wil deze reis graag boeken. Wat moet ik doen?
Om deze reis te boeken neemt u contact met ons op via het TUI Customer Service Center op het nummer +32 (0) 2 717 86 60, via uw TUI shop of via uw reisagent. Zij maken de boeking graag voor u in orde. Valt de reissom hoger uit dan het oorspronkelijke bedrag dan betaalt u zelf het verschil bij. Wordt de reissom lager dan ontvangt u het restbedrag in de vorm van een voucher.
Info over de Corona voucher (vouchers uitgegeven tot en met 19 juni 2020)
De uitgebreide informatie en voorwaarden over de Corona voucher vindt u op https://www.tui.be/nl/corona-voucher. Hieronder alvast een overzicht van de 5 meest gestelde vragen:
Wat is de waarde van mijn Corona voucher?
De waarde van de voucher is volledig gelijk aan de door u betaalde reissom (inclusief dossierkosten, extra’s en eventuele gemaakte kosten voor premies voor een reis- en annuleringsverzekering*). Bovendien is deze voucher gedekt door het IPP/Liberty Mutual Europe, waarmee u bent verzekerd van de waarde. Heeft u betaald voor uw stoelreservering? Dan heeft u hier een aparte voucher voor ontvangen.
*Jaarpolissen zijn niet inbegrepen in de waarde van de voucher.
Voor welke producten mag ik de Corona voucher gebruiken?
U mag de voucher gebruiken voor alle vakanties uit het aanbod van TUI Belgium NV die op dat moment beschikbaar zijn:
- TUI vliegvakanties, autovakanties, skivakanties, dichtbijvakanties, citytrips en sportvakanties
- VIP Selection vliegvakanties
- TUI tours en cruises
Hoelang is de voucher geldig?
Je voucher blijft geldig ongeacht de datum op de voucher.
Hoe kan ik een reis betalen met mijn Corona voucher?
- U kunt zelf online boeken en uw vouchernummer en unieke code invoeren bij de 3de stap van het boekingsproces. U kunt ook contact opnemen met uw TUI shop, met uw reisagent of met het TUI Customer Service Center op het nummer +32 (0)2 717 86 60.
- Heeft u reeds geboekt en wenst u uw voucher als betaalmiddel te gebruiken? Ook dat is mogelijk! U kunt zelf uw vouchernummer en unieke code invoeren bij het online betalen via Mijn TUI/Mijn VIP-Selection. U kunt ook contact opnemen met uw TUI shop, uw reisagent of het TUI Customer Service Center op het nummer +32 (0)2 717 86 60. Zij zullen ervoor zorgen dat uw voucher wordt verzilverd op uw reservering.
Ik wil liever geen Corona voucher, kan ik terugbetaald worden?
We verkeren met elkaar in een zeer moeilijke tijd die zeer uitzonderlijke omstandigheden met zich meebrengt, zowel voor reizigers als voor reisorganisaties. Deze uitzonderlijke omstandigheden vragen om uitzonderlijke oplossingen. Die uitzondering is wettelijk vastgelegd in het Ministerieel Besluit van 20 maart 2020 en laat de reisorganisatoren uitdrukkelijk toe om in geval van annulering ingevolge de coronacrisis de terugbetaling in een tegoedbon te doen in plaats van een terugbetaling in contanten. Dankzij dit systeem is de reiziger zeker dat hij zijn betaling niet verliest en behoudt hij minstens een jaar het recht om opnieuw een reis te boeken. Daarenboven ontzegt de Corona voucher u geen eventueel recht op geld terug; indien u de voucher niet binnen een jaar na uitgifte heeft kunnen of willen inwisselen, staat het u vrij om alsnog restitutie in geld te verzoeken. Maar uiteraard hopen wij dat u met de voucher een mooie vakantie bij ons boekt. U kan een verzoek tot terugbetaling vanaf één jaar na ontvangst van de voucher indienen via deze link, op voorwaarde dat de voucher nog niet gebruikt werd.
Info over de TUI Refund voucher (vouchers uitgegeven vanaf 20 juni 2020)
De uitgebreide informatie en voorwaarden over de TUI Refund voucher vindt u op https://www.tui.be/nl/tui-voucher. Hieronder alvast een overzicht van de 5 meest gestelde vragen:
Wat is de waarde van mijn TUI Refund voucher?
De waarde van de voucher is volledig gelijk aan de door u betaalde reissom (inclusief dossierkosten, extra’s en eventuele gemaakte kosten voor premies voor een reis- en annuleringsverzekering*). Heeft u betaald voor uw stoelreservering? Dan ontvangt u hier een aparte voucher voor.
*Jaarpolissen zijn niet inbegrepen in de waarde van de voucher.
Voor welke producten mag ik de TUI Refund voucher gebruiken?
U mag de voucher gebruiken voor alle vakanties uit het aanbod van TUI Belgium NV die op dat moment beschikbaar zijn:
- TUI vliegvakanties, autovakanties, skivakanties, dichtbijvakanties, citytrips en sportvakanties
- VIP Selection vliegvakanties
- TUI tours en cruises
Vanaf/tot wanneer is de TUI Refund voucher geldig? Heeft de geldigheid betrekking op de boekingsdatum of de vertrekdatum van de nieuwe reis?
U heeft één jaar de tijd, vanaf het moment van uitgifte, om een nieuwe reis te boeken. De nieuwe vertrekdatum mag dus ook ná de geldigheid van de voucher zijn, zolang de boeking maar binnen een jaar na uitgifte is gedaan en zolang de vertrekdatum binnen de 18 maanden na uitgifte valt.
Voorbeeld: werd uw voucher op 01/07/2020 uitgegeven, dan heeft u tot 01/07/2021 de tijd om een nieuwe reis te boeken, met een uiterste afreisdatum tot 30/12/2021. Dit betekent dat u ervoor kan kiezen om deze voucher te gebruiken voor een reis deze zomer 2020, deze winter 2020/2021 of volgende zomer 2021 (zodra dit aanbod beschikbaar is).
Hoe kan ik een reis betalen met mijn TUI Refund Voucher?
- U kunt zelf online boeken en uw vouchernummer en unieke code invoeren bij de 3de stap van het boekingsproces. U kunt ook contact opnemen met uw TUI shop, met uw reisagent of met het TUI Customer Service Center op het nummer +32 (0)2 717 86 60.
- Heeft u reeds geboekt en wenst u uw voucher als betaalmiddel te gebruiken? Ook dat is mogelijk! U kunt zelf uw vouchernummer en unieke code invoeren bij het online betalen via Mijn TUI/Mijn VIP-Selection. U kunt ook contact opnemen met uw TUI shop, uw reisagent of het TUI Customer Service Center op het nummer +32 (0)2 717 86 60. Zij zullen ervoor zorgen dat uw voucher wordt verzilverd op uw reservering.
Ik wil liever geen TUI Refund voucher, kan ik terugbetaald worden?
- Heeft u een citytrip, rondreis, vlieg- of autovakantie online bij TUI geboekt of in een van de TUI shops, dan ontvangt u voor uw geannuleerde vakantie vanaf 20/06/2020 een TUI Refund voucher ter waarde van het reeds betaalde bedrag. De meeste mensen houden hun voucher nog even bij om deze te gebruiken voor een volgende vakantie. Wist u dat uw voucher geldig is op het ganse aanbod van TUI? Geeft u er toch de voorkeur aan om geen gebruik te maken van uw voucher voor een volgende vakantie, dan kunt u zelf online een verzoek tot terugbetaling indienen via deze link of langsgaan bij uw TUI shop. Houd rekening met een verwerkingstijd van ongeveer 6 weken, vanwege de grote drukte. Let op: de terugbetaling is enkel mogelijk indien de voucher nog niet werd gebruikt. Vouchers uitgegeven voor 20/06/2020 vallen onder het Ministerieel Besluit en komen pas in aanmerking voor terugbetaling, na één jaar na uitgifte van de voucher. Meer informatie over de Corona voucher hierboven.
- Heeft u een pakketreis van TUI geboekt bij een onafhankelijke reisagent, neem contact op met uw reisagent voor meer informatie.
Naar boven
Info over de TUI waardebon
Wat is een TUI waardebon?
Een TUI waardebon is géén Corona voucher en heeft niets te maken met een eventuele geboekte reis. U kunt een TUI waardebon bijvoorbeeld gewonnen hebben bij deelname aan een wedstrijd. Ze zijn makkelijk te herkennen aan de vermelding ‘MARK’. Deze waardebon is niet restitueerbaar in contanten, en kan dus ook niet het voorwerp uitmaken van een verzoek tot restitutie in contanten.
Hoe lang blijft mijn waardebon geldig?
De oorspronkelijke geldigheidsdatum staat vermeld op uw waardebon. Gezien de omstandigheden, verlengt TUI de geldigheid van uw waardebon met 1 jaar.
Naar boven
Info over de verzekeringen
Is het zinvol om een All-Risk annuleringsverzekering bij te boeken of af te sluiten op een nieuwe boeking?
Jazeker! Hiermee kunt u zich verzekeren tegen toekomstige gebeurtenissen inzake het coronavirus. Wij volgen op de voet wat de overheden en ministeries beslissen in de landen van onze vakantiebestemmingen en volgen hiervoor ook de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken inzake reisadviezen nauw op.
De All-Risk verzekering is zinvol omdat deze dekking biedt:
- Tijdens de periode waar er een aanpassing is van maatregelen door de overheid in land van vakantiebestemming & Ministerie van Buitenlandse Zaken in een getroffen gebied
- Voor en na de periode van het negatief reisadvies voor een getroffen gebied
- Voor toekomstige reizen naar bestemmingen waar nu geen coronavirus is maar mogelijk kan veranderen in de nabije toekomst
Wat is een getroffen gebied?
Wanneer de overheden en ministeries in het buitenland updates communiceren en hun maatregelen sterk hebben opgedreven dan wordt dit aanzien als een getroffen gebied. Wij volgen de reisadviezen nauw op via de website: https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen
Ik heb een annuleringsverzekering, kan ik mijn reis annuleren omwille van het coronavirus?
Wij raden aan dat u eerst contact opneemt met uw reisorganisatie of uw reis nog kan doorgaan, verplaatst kan worden, kosteloos geannuleerd kan worden of omgeboekt kan worden naar een andere bestemming. Als u een annuleringsverzekering heeft afgesloten, kunt u voor de meeste annuleringsverzekeringen niet annuleren omwille van het coronavirus. Indien u een All-Risk verzekering van TUI heeft afgesloten en u reist naar een getroffen gebied, dan bent u gedekt voor 75% van de annuleringskosten. Deze All-Risk verzekering kunt u tot 57 dagen voor afreis bijboeken. Contacteer uw reisagent of bel naar +32 (0)2 717 86 60 om deze verzekering af te sluiten.
Ik heb een All-Risk annuleringsverzekering en ik reis naar een getroffen gebied. Wat kan ik doen?
In dit geval kunt u eerst contact opnemen met uw reisorganisatie of uw reis nog kan doorgaan, verplaatst kan worden, kosteloos geannuleerd kan worden of omgeboekt worden naar een andere bestemming. Indien u toch niet wenst te reizen naar een getroffen gebied, kunt u uw reis annuleren. De verzekeringsmaatschappij zal dan een terugbetaling uitvoeren voor 75% van de annuleringskosten. U dient uw reis officieel te annuleren en een schadeclaim in te dienen. In stap 3 van uw schadedossier dient u als “reden van annulering” “andere” te kiezen en hier specifieert u dan coronavirus. Uw dossier wordt zo snel mogelijk verwerkt.
Ik maak gebruik van de omruilgarantie. Wat gebeurt er met mijn verzekering?
Bij omboeken of gebruik van de omruilgarantie wordt de premie verrekend op de nieuwe reissom. Gelieve er rekening mee te houden dat u uw verzekeringsproducten dient te behouden of te upgraden. Als uw dossier kosteloos wordt geannuleerd dan zal de premie ook kosteloos geannuleerd worden.
Jaarpolissen kunnen niet geannuleerd worden.
Info over TUI Extra's
Ik heb een vlucht geboekt bij TUI fly. Kan ik online inchecken en/of een stoelreservering maken?
Ja, het webportaal van TUI fly is inmiddels weer geopend. Een stoel reserveren of online inchecken is dus weer mogelijk via https://www.tui.be/nl/online-check-in.
Let op: u dient verplicht kennis te nemen van de TUI fly COVID-19 verklaring en deze online te ondertekenen om toegang te krijgen tot uw boarding pass. Dit kunt u doen tijdens het online inchecken. Online inchecken kan vanaf 24u voor uw vlucht. Het ondertekenen van de TUI fly COVID-19 verklaring is mogelijk tot 1u voor vertrek. Op bestemmingen waar online check-in niet mogelijk is, vragen we u toch om de TUI fly COVID-19 verklaring online te ondertekenen en om uw boarding pass af te halen aan de incheckbalie op de luchthaven. Dit geldt zowel voor de heen- als voor de terugvlucht.
Ik heb ook extra’s (parking, huurwagen,…) geboekt bij mijn reis. Moet ik rekening houden met wijzigingen en/of speciale maatregelen?
Onderstaande maatregelen van de leveranciers kunnen op elk moment wijzigen. We raden u dan ook aan om hun maatregelen en voorwaarden te raadplegen. Zo bent u steeds op de hoogte van de meest recente info. Onze partners doen hun uiterste best om u daarbij te helpen!
Luchthavenvervoer
Onze partner Billo kan niet wachten u opnieuw te mogen verwelkomen aan boord van hun voertuigen! Ook zij nemen uiteraard alle voorzorgsmaatregelen om u zo veilig mogelijk naar uw bestemming te brengen:
- U bent verplicht om een mondmasker te dragen (zelf mee te nemen). De social distancing regel is namelijk niet verplicht voor vervoersmaatschappijen, maar passagiers dienen wel een mondmasker te dragen en zelf te voorzien.
- Handgels zijn telkens aanwezig
- Het voertuig wordt na elke rit ontsmet
- De chauffeur draagt ook een mondmasker, in geval er geen scherm aanwezig is
Verkiest u toch liever een privé-rit in plaats van uw geboekte gecombineerde rit? Dan kan dit uiteraard! Mits een supplement kunt u dit makkelijk reserveren.
- Heeft u via een TUI shop geboekt, dan zullen zij uw dossier behandelen. Neem even contact op met uw TUI Shop.
- Heeft u online geboekt op TUI.be, gelieve een e-mail te sturen naar info@billo.be
- Heeft u via een onafhankelijke reisagent geboekt, dan zullen zij uw dossier behandelen. Neem even contact op met uw reisagent.
Maaltijden/aankopen aan boord
TUI fly biedt u de mogelijkheid om een beperkt gamma aan snacks en drankjes te kopen aan boord van uw volgende vlucht. We vragen u om indien mogelijk contactloos of met de kaart te betalen. Helaas, is het tijdelijk niet mogelijk om tax free producten zoals o.a. cosmetica en parfums aan te kopen.
Let op: ons vertrouwde ‘TUI fly Shop & Café magazine’ zal tijdelijk niet meer beschikbaar zijn aan boord. Download daarom onze menukaart op voorhand op https://www.tuifly.be/nl/buyonboard.
Fly deluxe/VIP Selection
We hebben er alles aan gedaan om uw service in deze tijden te behouden. Meer info op https://www.tuifly.be/nl/fly-deluxe.
Extra informatie voor VIP Selection klanten: wegens de huidige coronamaatregelen blijven de lounges nog gesloten op Brussels Airport. Dankzij VIP Selection kunt u met uw VIP-lounge voucher echter wel terecht in alle geopende shops voor een snack en een drankje naar keuze. Op https://www.brusselsairport.be/nl/passengers/restaurants-bars-during-corona vindt u een overzicht van alle geopende bars en restaurants op Brussels Airport.
Ik heb extra's (parking, visum, huurwagen, ...) geboekt maar mijn vakantie is geannuleerd of gewijzigd. Wat moet ik doen?
Extra’s bij uw vakantie geboekt, maar uw reis werd door TUI geannuleerd of is gewijzigd? Vergeet deze dan zeker niet te wijzigen of annuleren. Contacteer de desbetreffende leverancier om uw reservatie aan te passen of te annuleren. Hieronder vindt u een overzicht terug.
Let op: de bijgestuurde voorwaarden van de leveranciers kunnen op elk moment wijzigen. We raden u dan ook aan om hun voorwaarden te raadplegen. Zo bent u steeds op de hoogte van de meest recente info. Onze partners doen hun uiterste best om u daarbij te helpen!
Luchthavenvervoer
Is uw reis geannuleerd en wilt u uw rit bij Billo/HuureenStuur annuleren? Billo/HuureenStuur annuleert automatisch alle boekingen die gelinkt zijn aan TUI fly (vluchtnummer TB of FH).
- Heeft u via een TUI shop geboekt, dan zullen zij uw dossier verder behandelen. Neem contact op met uw TUI shop.
- Heeft u online geboekt op TUI.be, gelieve een e-mail te sturen naar info@billo.be om uw Billo/HuureenStuur voucher te ontvangen.
- Heeft u via een onafhankelijke reisagent geboekt, dan zullen zij uw dossier verder behandelen. Neem even contact op met uw reisagent.
Vliegt u met een andere luchtvaartmaatschappij dan TUI fly en u wilt uw rit annuleren? Stuur een e-mail naar info@billo.be of bel hen op het nummer +32 9 253 13 43.
Heeft u uw reis naar een later moment omgeboekt en wenst u uw rit te wijzigen? Stuur dan een mail naar info@billo.be om uw rit te wijzigen. Geef zeker uw TUI reservatienummer en uw nieuwe vluchtgegevens door: vluchtnummer, datum, uur en luchthaven van aankomst.
Luchthavenparking
Uw parkeerplaats geboekt bij Quick Parking, maar uw reis gaat niet door?
- Heeft u via een TUI shop geboekt, dan zullen zij uw dossier verder behandelen. Neem even contact op met uw TUI shop.
- Heeft u online geboekt op TUI.be, gelieve een mail te sturen naar info@quickparking.nl of bel hen op het nummer +31 20 717 97 00.
- Heeft u via een onafhankelijke reisagent geboekt, neem dan even met hem/haar contact op.
Visum
VisumCentrale behandelt elk dossier afzonderlijk. Zij proberen u zo snel mogelijk alle nodige info door te sturen. Om een goede opvolging te garanderen, vraagt VisumCentrale om hen via mail te contacteren: info@visumcentrale.be. Dient u hen dringend te contacteren? Bel hen op het nummer 0902 150 45 (0,75 euro/min).
Huurwagen
Alle up-to-date informatie over wijzigen en annuleren vindt u terug via hun FAQ. Is het niet mogelijk om naar uw bestemming te reizen en daar de huurwagen op te halen?
- Heeft u via een TUI shop geboekt, dan zullen zij uw dossier verder behandelen. Neem even contact op met uw TUI shop.
- Heeft u online geboekt op TUI.be, neem dan telefonisch contact op via +32 800 400 79 of via e-mail reservation@sunnycars.be.
- Heeft u via een onafhankelijke reisagent geboekt, neem dan even met hem/haar contact op
TUI Experiences
Boekte u een uitstap, een voetbalwedstrijd, museumtickets of een andere experience via GO TUI, maar uw reis gaat niet door?
- Heeft u via een TUI shop geboekt, dan zullen zij uw dossier verder behandelen. Neem even contact op met uw TUI shop.
- Heeft u online geboekt op TUI.be, neem dan contact op via mail help@gotui.com of voor dringende gevallen op het nummer +32 78 149 258.
- Heeft u via een onafhankelijke reisagent geboekt, neem dan even met hem/haar contact op.
Luchthavenhotel via TUI
U heeft een luchthavenhotel geboekt bij TUI, maar uw reis gaat niet door?
- Heeft u via een TUI shop geboekt, dan zullen zij uw dossier verder behandelen. Neem even contact op met uw TUI shop.
- Heeft u online geboekt op TUI.be, neem dan contact op met het TUI Customer Service Center op het nummer +32 (0) 2 717 86 60.
-
Heeft u via een onafhankelijke reisagent geboekt, neem dan even met hem/haar contact op.
Websites met nuttige informatie
- https://www.info-coronavirus.be/nl/
- https://diplomatie.belgium.be/nl
- https://reopen.europa.eu/nl
- https://www.tui.be/nl/opreis-corona-maatregelen
- https://www.tui.be/nl/corona-maatregelen
- https://www.tui.be/nl/tui-voucher
- https://www.tuifly.be/nl/vluchtinfo-corona-maatregelen