Met de COVID Care service ga je met een gerust hart op vakantie
Als je uiterlijk 31 maart 2021 met TUI op vakantie* vertrekt, krijg je daar automatisch de COVID Care service bij.
Ook voor wintersport- en skivakanties met uiterste vertrekdatum 18 april 2021.
Vertoon je COVID-symptomen tijdens je reis? Je kan 24/7 rekenen op telefonische medische assistentie aan de hand van een noodnummer. De COVID Care service dekt bovendien de kosten voor het afnemen van een COVID-test ter plaatse. Mocht je COVID-positief testen dekken we ook de kosten van eventuele medische hulp of een medisch noodzakelijke repatriëring. Als je in quarantaine zou moeten tijdens je vakantie dan zorgen wij ervoor dat je langer op je bestemming kunt blijven, samen met je reisgezelschap. En uiteraard een nieuwe terugvlucht, zonder extra kosten. (Meer info en voorwaarden)
Zoals altijd raden we je bijkomend het afnemen van een reis- en bijstandsverzekering aan om andere onvoorziene omstandigheden van je vakantie te dekken. En vanzelfsprekend doen we er alles aan om je te beschermen tegen het coronavirus tijdens je vlucht en op de bestemming. Van het professioneel reinigen van onze vliegtuigen tot de hoogste hygiënenormen in de hotels. Lees hier meer over hoe we je beschermen.
* TUI vakantie zoals een TUI vliegvakantie, autovakantie, rondreis of een citytrip
COVID CARE
- Dekking extra kosten, COVID-test, langer verblijf & repatriëring
- 24/7 telefonisch medische assistentie
- Inbegrepen bij je TUI vakantie, uiterste vertrek op 31 maart 2021 (18 april 2021 voor skivakanties)
- Geldig voor het hele reisgezelschap
COVID Care service
Vertoon je COVID-symptomen tijdens je reis? Je kan 24/7 rekenen op telefonische medische assistentie aan de hand van een noodnummer. De noodcentrale kan bereikt worden op +34 934 96 38 82 en zal je begeleiden bij de nodige stappen.
Inbegrepen in de COVID Care service
- 24/7 telefonische medische assistentie via een TUI noodnummer;
- Dekking van de kosten van een COVID-test op bestemming bij onverwachte symptomen
- Dekking van alle medische kosten n.a.v. een positieve COVID-test (inclusief de kosten van een PCR-test)
- Dekking van kosten van extra overnachtingen, indien je langer in quarantaine moet dan je geplande vakantie (indien repatriëring geen medische vereiste is)
- Dekking van kosten van een nieuwe terugreis, indien je door quarantaine niet op de oorspronkelijke datum kunt terugreizen
- Repatriëring van jezelf en je gezin (indien medisch vereist) naar je thuisadres of naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis bij je thuisadres
Niet inbegrepen bij de COVID Care service
Onderstaande punten zijn niet inbegrepen bij de COVID Care service. Hier kan je je wel aanvullend voor verzekeren. Lees alle informatie over onze Allrisk verzekering.
- Alle andere medische kosten gerelateerd aan andere ziektes of ongevallen
- Dekking van kosten indien algemene en plaatselijke hygiëne-maatregelen niet werden nageleefd
- Kosten die reeds door derden (door TUI zelf of overheidsinstanties) worden gedekt
- Repatriëring van meereizende personen die geen familie zijn (wonend onder hetzelfde dak) bij een medisch vereiste repatriëring van een besmet persoon
HOEVEEL ZAL DE TUI COVID CARE SERVICE KOSTEN ? ZAL MIJN VAKANTIE DUURDER WORDEN?
De TUI COVID Care Service zit automatisch inbegrepen in de pakketprijs. Er zal geen meerprijs aangerekend worden.
IS DE TUI COVID CARE SERVICE INBEGREPEN VOOR ALLE TUI REIZEN?
De TUI COVID Care Service is inbegrepen in de pakketprijs voor alle TUI vliegvakanties, autovakanties, skivakanties, rondreizen en citytrips geboekt op www.tui.be, www.vip-selection.be of bij je reisagent. De TUI COVID Care Service geldt niet op losse vliegtickets, Vaarvakanties, TUI villa’s, Sportreizen, Cruises en gekoppelde reisarrangementen.
Deze service is enkel geldig voor klanten die gedomicilieerd zijn binnen de EU of Zwitserland.
VANAF WANNEER BEN IK GEDEKT DOOR DE TUI COVID CARE SERVICE?
Deze service is geldig voor alle vertrekken tot en met 31 maart 2021 (voor skivakanties t.e.m. 18 april 2021).
De service start op het moment bij aanvang van de reis en eindigt bij het afsluiten van de reis of uiterlijk 90 dagen na aanvang van de reis.
WAT ZIT ER INBEGREPEN IN DE TUI COVID CARE SERVICE?
Als onderdeel van onze TUI Garanties biedt TUI COVID Care Service, in partnership met AXA, volgende dekking:
- Telefonische medische assistentie via een TUI Hotline 24/7 indien je symptomen vertoont
- De kosten van een COVID 19-test op bestemming mocht je onverwacht typische symptomen vertonen op de vlucht of op de bestemming
-
Alle medische kosten m.b.t. een positieve COVID 19-test (incl. de kost van de PCR-test)
- Extra nachten mocht je in quarantaine moeten langer dan je geplande vakantie (indien repatriëring geen medische vereiste is); geldt voor het hele reisgezelschap
- Nieuw transport indien je langer op de bestemming moet blijven door quarantaine
- Indien medisch vereist: repatriëring van jezelf en je gezin naar je thuisadres of in het dichtstbijzijnde ziekenhuis bij je thuisadres
De algemene polisvoorwaarden kun je terugvinden op https://www.tui.be/nl/voorwaarden-covid-care
WAT IS UITGESLOTEN UIT DE TUI COVID CARE SERVICE?
Er zijn een aantal uitsluitingen uit de TUI COVID Care Service:
- Geen dekking van medische kosten gerelateerd aan andere ziektes of ongevallen
- Geen dekking indien de algemene en plaatselijke hygiëne-maatregelen ter preventie van een mogelijke COVID-besmetting niet werden nageleefd
- Geen dekking van kosten die door derden (zoals bv. TUI of overheidsinstanties) worden gedekt
- Meereizende personen die niet op hetzelfde adres gedomicilieerd zijn als de besmette reiziger, zullen bij een medisch vereiste repatriëring niet mee gerepatrieerd worden
De algemene polisvoorwaarden kun je terugvinden op https://www.tui.be/nl/voorwaarden-covid-care
WAT ALS IK MIJN VAKANTIE HEB OMGERUILD EN PAS VOLGEND JAAR OP VAKANTIE GA?
Vandaag bieden wij deze TUI COVID Care Service aan voor alle vertrekken t.e.m. 31 maart 2021. Vakanties met een latere vertrekdatum vallen niet meer onder deze service.
IS HET NOG ZINVOL OM EEN REIS-EN BIJSTANDSVERZEKERING AF TE SLUITEN?
Jazeker, het is heel belangrijk om een goede reisbijstandsverzekering af te sluiten. De TUI COVID Care Service dekt enkel ingeval van COVID besmettingen. Alle andere ziektes en ongevallen zijn niet verzekerd onder deze service. Hiervoor raden we aan om een reisbijstandsverzekering af te sluiten bij ons die je ook hiertegen beschermt.
ZAL MIJN REISGEZELSCHAP BIJ MIJ KUNNEN BLIJVEN MOCHT IK MET COVID BESMET GERAKEN?
Je reisgezelschap is beschermd door de TUI COVID Care Service. Wanneer je besmet blijkt met COVID, en je hierdoor in quarantaine moet geplaatst worden, is er een vergoeding voorzien tot een maximum van 14 dagen voor een maximumbedrag van 250 EUR per dag. De extra reiskosten en omboekingskosten worden ook vergoed. Dit alles samen tot een maximum van 3.500 EUR per boeking.
Onze collega’s op de bestemming en de TUI Hotline op +34 934 96 38 82 zijn er om je te ondersteunen en te begeleiden bij de te nemen stappen.
Enkel indien het medisch noodzakelijk is en de lokale arts je geschikt acht om terug naar huis te keren, zal er een repatriëring van je gezin (op jouw adres gedomicilieerd) uitgevoerd worden.
ALS IK ZIEK WORD DOOR COVID, KAN IK ME DAN ISOLEREN IN MIJN HOTELKAMER?
Indien je je niet goed voelt en ziek begint te voelen, raden wij aan om in je hotelkamer te blijven en het hotel op de hoogte te brengen. Gelieve ook onmiddellijk contact op te nemen met de TUI Hotline op +34 934 96 38 82. Je zal hierbij je TUI-reserveringsnummer bij de hand moeten nemen en doorgeven. Onze specialisten zullen je begeleiden bij de volgende stappen met in eerste instantie het eventueel afnemen van een COVID-test. Verdere stappen zullen bepaald worden door het medische team.
WAT GEBEURT ER ALS IK IN HET ZIEKENHUIS MOET WORDEN OPGENOMEN OP DE BESTEMMING?
Alle medische kosten m.b.t een positieve COVID-test worden gedekt door TUI COVID Care Service. Voor alle andere ziektes zal deze service geen dekking bieden en zal je terugvallen op je algemene reisbijstandsverzekering. We raden dan ook aan om je voor alle andere aspecten van je reis voldoende te verzekeren.
INDIEN MIJN VAKANTIE PAS VOLGEND JAAR IS, BEN IK DAN GEDEKT?
De TUI COVID Care Service geldt voor alle vertrekken tot en met 31 maart 2021 (voor skivakanties t.e.m. 18 april 2021), voor alle reeds gemaakte en ook nieuwe boekingen.
WAT KAN IK DOEN INDIEN IK “VOOR VERTREK” ZIEK WORD DOOR COVID?
Tot 7 dagen voor afreis kan je gebruik maken van onze versoepelde omruilgarantie.
Indien je een annuleringsverzekering hebt onderschreven bij ons, wordt de volledige annuleringskost terugbetaald indien de reiziger een COVID-19 besmetting oploopt. Daarnaast betaalt de All Risk annuleringsverzekering ook 75% van de annuleringskost terug indien de klant liever niet op reis vertrekt omwille van een onzeker gevoel rond COVID-19.
WORD IK BIJ DE TELEFONISCHE TUI HOTLINE VAN AXA GEHOLPEN IN EIGEN TAAL?
Bij de opstartfase in juli/augustus wordt de Engelse en Duitse taal gegarandeerd op elk moment. Momenteel wordt er gewerkt om de komende weken ook Nederlands en Frans sprekende collega’s toe te voegen.
HOE RECUPEREER IK DE GEMAAKTE KOSTEN?
Hou goed alle bewijzen van de gemaakte onkosten bij. Je dient aangifte te doen via de TUI Hotline op +34 934 96 38 82. De procedure zal verder toegelicht worden door de medewerker aan de lijn.
KAN IK OOK MIJN EIGEN REISBIJSTANDSVERZEKERING RAADPLEGEN MOCHT IK MET COVID BESMET WORDEN OP DE BESTEMMING?
Uiteraard heb je zelf de keuze bij wie je de aanvraag wil doen om je verder te helpen.