Hoe kan ik mijn voucher inwisselen?
- Selecteer je bestemming, datum en passagiers
- Voeg je reisgezelschap en exta's toe;
- Voeg jouw vouchernummer(s) toe in stap 3
- Het bedrag van je voucher wordt afgetrokken van het totaalbedrag (vlucht en/of extra's)
TUI VOUCHERS
We verkeren momenteel, door de uitbraak van het coronavirus, in een zeer uitzonderlijke situatie. Een situatie die gevolgen met zich meebrengt waarmee we niet eerder te maken hebben gehad. Daarom waren wij genoodzaakt veel reizen te annuleren. Werd jouw vakantie geannuleerd? Dan ontvang je van ons een TUI Refund voucher (vouchers uitgegeven vanaf 20/06/2020) of ontving je een coronavoucher (vouchers uitgegeven tem 19/06/2020). We betreuren de enorme impact van het coronavirus op alle vakantieplannen, maar verwelkomen je graag weer in de nabije toekomst, om er alsnog samen een onvergetelijke vakantie van te maken.
Bedankt voor je vertrouwen.
Vouchers uitgegeven t.e.m. 19/06/2020:
Corona voucher
Wat is de waarde van je voucher?
De waarde van de voucher is volledig gelijk aan de door jou betaalde reissom (inclusief dossierkosten, extra’s en eventuele gemaakte kosten voor premies voor een reis- en annuleringsverzekering*). Heb je betaald voor je stoelreservering? Dan heb je hier een aparte voucher voor ontvangen.
*Jaarpolissen zijn niet inbegrepen in de waarde van de voucher.
Hoe lang is de voucher geldig?
Je voucher blijft geldig ongeacht de datum op de voucher.
Hoe kan ik een reis betalen met mijn corona voucher?
-
Je kan zelf online boeken en je vouchernummer en unieke code invoeren bij de 3de stap van het boekingsproces.
Je kan ook contact opnemen met je TUI shop, met je reisagent of met het TUI Customer Service Center op het nummer +32 (0)2 717 86 60. - Heb je reeds geboekt en wens je jouw voucher als betaalmiddel te gebruiken? Ook dat is mogelijk! Je kunt zelf je vouchernummer en unieke code invoeren bij het online betalen via Mijn TUI/Mijn VIP-Selection. Je kunt ook contact opnemen met je TUI shop, je reisagent of het TUI Customer Service Center op het nummer +32 (0)2 717 86 60. Zij zullen ervoor zorgen dat jouw voucher wordt verzilverd op je reservering.
Hoe kan ik een terugbetaling aanvragen?
U kan een verzoek tot terugbetaling vanaf één jaar na ontvangst van de voucher indienen via deze link, op voorwaarde dat de voucher nog niet gebruikt werd.
U krijgt het bedrag terugbetaald binnen een termijn van 6 maanden na aanvraag van de terugbetaling.
Wat als ik na de terugbetalingsaanvraag alsnog een reis wil boeken en betalen met een voucher?
U kan nog steeds een vakantie reserveren en betalen met uw voucher. Uw voucher wordt pas effectief geannuleerd op moment van terugbetaling.
De voucher blijft gedekt door de insolventieverzekering tot moment van terugbetaling.
Vouchers uitgegeven vanaf 20/06/2020:
TUI Refund voucher
Wat is de waarde van je voucher?
De waarde van de voucher is volledig gelijk aan de door jou betaalde reissom (inclusief dossierkosten, extra’s en eventuele gemaakte kosten voor premies voor een reis- en annuleringsverzekering*). Heb je betaald voor je stoelreservering? Dan ontvang je hier een aparte voucher voor.
*Jaarpolissen zijn niet inbegrepen in de waarde van de voucher.
Hoe lang is de voucher geldig?
Je hebt één jaar de tijd, vanaf het moment van uitgifte, om een nieuwe reis te boeken. De nieuwe vertrekdatum mag dus ook ná de geldigheid van de voucher zijn, zolang de boeking maar binnen een jaar na uitgifte is gedaan en zolang de vertrekdatum binnen de 18 maanden na uitgifte valt.
Hoe kan ik een reis betalen met mijn TUI Refund Voucher?
-
Je kan zelf online boeken en je vouchernummer en unieke code invoeren bij de 3de stap van het boekingsproces.
Je kan ook contact opnemen met je TUI shop, met je reisagent of met het TUI Customer Service Center op het nummer +32 (0)2 717 86 60. - Heb je reeds geboekt en wens je jouw voucher als betaalmiddel te gebruiken? Ook dat is mogelijk! Je kunt zelf je vouchernummer en unieke code invoeren bij het online betalen via Mijn TUI/Mijn VIP-Selection. Je kunt ook contact opnemen met je TUI shop, je reisagent of het TUI Customer Service Center op het nummer +32 (0)2 717 86 60. Zij zullen ervoor zorgen dat je voucher wordt verzilverd op je reservering.
Hoe kan ik een terugbetaling aanvragen?
U kan zelf een verzoek tot terugbetaling indienen via deze link, in uw TUI shop of bij uw reisagent. Hou rekening met een verwerkingstijd van ongeveer 6 weken, vanwege de grote drukte. Intussen kan u wel nog een vakantie reserveren en betalen met uw voucher. Uw voucher wordt pas effectief geannuleerd op moment van terugbetaling. Let op: de terugbetaling is enkel mogelijk indien de voucher nog niet werd gebruikt. De meeste mensen houden hun voucher nog even bij om deze te gebruiken voor een volgende vakantie bij TUI. Heeft u een pakketreis van TUI geboekt bij een onafhankelijke reisagent, neem contact op met uw reisagent voor meer informatie.
- Indien je minder besteedt dan de vermelde waarde op uw voucher, behoud je het restant van de voucherwaarde. Je zal automatisch een nieuwe voucher via e-mail ontvangen met het restbedrag, je hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen. De datum van uitgifte en geldigheidsduur van de initieel uitgegeven voucher blijft van toepassing. Indien je meer besteedt dan de vermelde waarde op uw voucher, dien je het verschil tussen het werkelijk besteed bedrag en de waarde van de voucher bij te betalen.
- Als je na de eerste boeking nog voldoende saldo op de voucher overhoudt, dan kan je dit inzetten voor een volgende vakantie. Je zal automatisch een nieuwe voucher via e-mail ontvangen met het restbedrag. Je hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen.
- Je kan meerdere voucher combineren voor het boeken van één dossier.
-
Je mag de voucher gebruiken voor alle vakanties uit het aanbod van TUI Belgium NV die op dat moment beschikbaar zijn:
- TUI vliegvakanties, autovakanties, skivakanties, dichtbijvakanties, citytrips en sportvakanties
- VIP Selection vliegvakanties
- TUI tours en cruises
-
De vroegboekvoordelen van je initiële boeking vervallen. Je zult recht hebben op alle voordelen die van toepassing zijn op het ogenblik van je nieuwe boeking.
- Heb je via een TUI shop geboekt, neem dan contact op met uw TUI shop.
- Heb je online geboekt op TUI.be, neem dan contact op met het TUI Customer Service Center op het nummer +32 (0) 2 717 86 60.
- Heb je via een onafhankelijke reisagent geboekt, neem dan even met hem/haar contact op.
- De voucher voor de totale reissom zal worden bezorgd aan de titularis van de boeking, de hoofdboeker, in naam en voor rekening van het hele reisgezelschap. Dit is de persoon die de reisovereenkomst heeft ondertekend en/of die zich als titularis heeft opgegeven tijdens het boeken. Enkel deze persoon kan de voucher gebruiken om de nieuwe reis te betalen, maar hij/zij hoeft geen deel te zijn van het reisgezelschap. Je kan de voucher dus perfect gebruiken ter betaling van een reis voor een andere persoon.
- Het in ontvangst nemen en gebruik maken van deze voucher zal worden aanzien als de aanvaarding van de voucher en de gebruiksvoorwaarden die erop van toepassing zijn.
- Deze voucher kan uitsluitend gebruikt worden ten behoeve van (gedeeltelijke) betaling bij boeking van één of meer reizen uit het reisaanbod van TUI Belgium N.V. inclusief VIP Selection. TUI fly tickets kunnen uitsluitend via een TUI Shop geboekt worden.
- De voucher voor de totale reissom wordt verstrekt aan de reiziger-hoofdboeker in naam en rekening van zichzelf en diens medereizigers.
- Deze voucher is persoonlijk, kan niet worden overgedragen aan derden.
- Het kopiëren, namaken, vermenigvuldigen en/of op enigerlei wijze reproduceren van deze voucher is verboden. Bij verdenking van misbruik behoudt TUI zich het recht voor de voucher als betaalmiddel te weigeren en aangifte te doen bij de politiediensten.
- In het geval de reiziger van een derde professioneel een voucher heeft ontvangen voor één van de onderdelen van de pakketreis dat het voorwerp uitmaakt van de terugbetaling van onderhavige voucher, zijn deze beide vouchers één en ondeelbaar, en zal het bedrag van de voucher uitgegeven door de derde in mindering komen van de waarde van deze voucher.
- Op deze voucher en de bijbehorende voorwaarden is uitsluitend Belgisch recht van toepassing. Exclusief bevoegd voor geschillen omtrent deze voucher zijn de Belgische rechtbanken territoriaal bevoegd voor Zaventem.
- Indien je minder besteedt dan de vermelde waarde op jouw voucher, behoud je het restant van de voucherwaarde. Je zal automatisch een nieuwe voucher via e-mail ontvangen met het restbedrag, je hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen. Indien je meer besteedt dan de vermelde waarde op uw voucher, dien je het verschil tussen het werkelijk besteed bedrag en de waarde van de voucher bij te betalen.
- Als je na de eerste boeking nog voldoende saldo op de voucher overhoudt, dan kan je dit inzetten voor een volgende vakantie. Je zal automatisch een nieuwe voucher via e-mail ontvangen met het restbedrag. Je hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen.
- Je kan meerdere voucher combineren voor het boeken van één dossier.
-
Je mag de voucher gebruiken voor alle vakanties uit het aanbod van TUI Belgium NV die op dat moment beschikbaar zijn:
- TUI vliegvakanties, autovakanties, skivakanties, dichtbijvakanties, citytrips en sportvakanties
- VIP Selection vliegvakanties
- TUI tours en cruises
-
De vroegboekvoordelen van je initiële boeking vervallen. Je zult recht hebben op alle voordelen die van toepassing zijn op het ogenblik van je nieuwe boeking.
- Heb je via een TUI shop geboekt, neem dan contact op met uw TUI shop.
- Heb je online geboekt op TUI.be, neem dan contact op met het TUI Customer Service Center op het nummer +32 (0) 2 717 86 60.
- Heb je via een onafhankelijke reisagent geboekt, neem dan even met hem/haar contact op.
- Indien je een pakketreis hebt geboekt en als gevolg van alle maatregelen rondom corona eerder naar huis bent moeten gaan, zal TUI de gemiste vakantiedagen aan je vergoeden in de vorm van een voucher. Let op, indien je wel door TUI naar huis werd gebracht, worden de vluchtkosten niet meegenomen in deze voucher, enkel de niet-genoten overnachtingen door het voortijdig beëindigen van uw verblijf. Je dient hiervoor een aanvraag in te dienen via de normale klachtenprocedure in de mijn TUI zone.
- De voucher voor de totale reissom zal worden bezorgd aan de titularis van de boeking, de hoofdboeker, in naam en voor rekening van het hele reisgezelschap. Dit is de persoon die de reisovereenkomst heeft ondertekend en/of die zich als titularis heeft opgegeven tijdens het boeken. Enkel deze persoon kan de voucher gebruiken om de nieuwe reis te betalen, maar hij/zij hoeft geen deel te zijn van het reisgezelschap. Je kan de voucher dus perfect gebruiken ter betaling van een reis voor een andere persoon.
- Normaal gezien komen annuleringen die door jou werden gedaan niet in aanmerking voor een voucher en worden deze volgens de reguliere annuleringsvoorwaarden behandeld. Indien je recht hebt op een voucher, worden deze annuleringen vanzelf omgezet naar een voucher.
- In het geval de reiziger van een derde professioneel een voucher heeft ontvangen voor één van de onderdelen van de pakketreis dat het voorwerp uitmaakt van de terugbetaling van onderhavige voucher, zijn deze beide vouchers één en ondeelbaar, en zal het bedrag van de voucher uitgegeven door de derde in mindering komen van de waarde van deze voucher.
- Op deze voucher en de bijbehorende voorwaarden is uitsluitend Belgisch recht van toepassing. Exclusief bevoegd voor geschillen omtrent deze voucher zijn de Belgische rechtbanken territoriaal bevoegd voor Zaventem.